Complaint: hypotheek na vier weken nog niet bij de notaris!!

user-3193 on 25 November 2009 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

vanaf 8 juli is onze hypotheekofferte in aanvraag. Vervolgens is er PAS op 20 oktober een offerte gemaakt, dit had eigenlijk al in september gemoeten, maar adviseuze maakte niet veel haast. Op 23 oktober een afspraak gemaakt voor 26 oktober. De offertes zijn getekend. Adviseuze vertelde dat ze wat laks was geweest met onze hypoteekofferte, maar er was geen aanleiding om ons zorgen te maken. 2 november zou de hypotheek passeren bij de notaris, maar helaas, deze was nog niet binnen. Gelukkig wilde de verkopende partij ons de sleutel geven van het nieuwe huis, omdat de passage van de hypotheek enkele dagen zou duren. Na ander halve week vond de verkopende partij, en terecht, het wel welletjes, en besloot dat wij even niet in “hun”huis mochten. Na elke dag een aantal keren contact proberen te leggen met zowel de adviseuze en de sns bank, werd mij verteld dat het dossier niet compleet was, er moest nog een taxatierapport bij. Deze was nota bene door de adviseuze bij ons opgevraagd en digitaal verzonden naar haar. Na 5 dagen werd mij verteld dat het niet digitaal mocht… Wist de adviseuze dit niet?!! Vervolgens ben ik direct naar de bank gereden en heb voor de tweede keer het taxatierapport afgegeven. Dit zouden ze direct naar de acceptatieafdeling van de sns bank sturen. Na 5 dagen nog niets te hebben gehoord, ga ik maar weer eens bellen. Helaas document is nooit aangekomen!! Het lijkt wel of ik in een of andere soapserie terecht ben gekomen!!
Vervolgens krijgen wij het verzoek om nogmaals het document aan te leveren, dat mocht dan wel digitaal, na twee dagen kregen we weer het verzoek om het document nogmaals af te geven bij het filiaal van de sns bank. Ik denk,dit ga je niet menen. Vervolgens zijn we al weer bijna drie weken verder.. Ik heb dagelijks de sns bank en de adviseuze gebeld, frustrerend is het, als je niet teruggebeld wordt, je je onbegrepen voelt en er niet naar je geluisterd wordt.. Er is binnen de sns bank niemand die je verder kan helpen, iedereen verteld je dat je maar moet afwachten.. Nou dat doen wij inmiddels al bijna 4 weken, en nog ligt het dossier niet bij de notaris. Ook is er niemand binnen de sns bank die het boetekleed aantrekt. Er is niemand die de verantwoordelijke persoon aan kan wijzen, of terecht kan wijzen.. Je staat als klant met je rug tegen de muur!! Er is elke keer weer een smoes waarom iets niet gebeurt is!! Afgelopen vrijdag is mij verteld dat er verwacht wordt dat het dossier maandag bij de notaris is, dinsdag wordt mij verteld dat het dossier sinds vorige week een spoedaanvraag is geworden, spoed houdt bij mij toch echt in dat het binnen een dag wordt opgelost, nee, bij de sns niet!! Ook dinsdag wordt mij, nadat ik zelf moet bellen met de adiseuze, ze reageert namelijk weer niet op een sms, dat ze alles heel spijtig vind, maar er niets aan kan doen. Haar meerdere zijn van alles op de hoogte… Het is nu woensdag, vier weken geleden had de hypotheek moeten passeren, nog steeds niet gebeurt… Heb er al een aantal nachten niet van kunnen slapen..
Als we alles van tevoren geweten hadden, hadden we bij een andere bank aangeklopt, maar ja, als je een bestaande hypotheek hebt, moet het toch allemaal niet zo moeilijk zijn??

All complaints of