Complaint: opzegging hypotheek

user-141272 on 11 November 2012 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In de week van 20 augustus werd mijn huis verkocht en daarmee zou mijn hypotheek bij de SNS komen te vervallen en afgelost worden.
Ik heb direct mijn hypotheekadviseur gebeld.
Dit was de heer Goedemans te Nijmegen.
Zijn enige advies was dat ik bij de overmaking van mijn overwaarde moest letten op de daglemiet en storting op een renterek.
Later bleek dat ik het bedrag via de notaris gewoon kon laten overmaken op mijn plusrekening.
Tot zover geen problemen.
Toen ik mijn aflosnota kreeg via de notaris, zag ik dat ik €100,- boete moest betalen voor een te late inzage in mijn hypotheekdossier.
Ik had immers in augustus toch al mijn hypotheekadviseur gebeld en melding gedaan?
Mijn makelaar hr. Claasse gaf de bank de schuld, want een dossier wordt altijd opgevraagd na de periode van de onbindendevoorwaardetermijn die altijd een maand voor de ovedracht is.(overdracht notaris 2 november j.l.)
De makelaar stuurt mij naar de hypotheekadviseur de Hr. Goedemans.
In zijn telefoongesprek wijst hij naar de makelaar en die volgens hem in gebreke gebleven is.
Op een gegeven moment vond de Hr. Goedemans dat ik mijn verlies maar moest nemen of ik moest maar een klachtenbrief schrijven en wellicht zou ik de €100,- terug ontvangen met een bos bloemen.
Ook vond hij een bedrag van €100,- maar van:” waar praat je eigenlijk over”!
Klacht:
a. Geen goed advies wat te doen bij opheffing/aflossing van hypotheek.
b. Ik miste in het 2e telefoongesprek”mevrouw ik zal kijken wat ik nog voor U kan doen en ik ga het uitzoeken.
c. Onheuse bejegening tegen en goede klanten die al vanaf mijn geboorte bij de SNS spaart!

Desired solution:

Ik zou graag uitgezocht hebben waar de fout ligt over de boeterente?
Nooit geen contact meer met de Hr. Goedemans
Indien de fout niet bij mij ligt graag mijn boeterente retour.

Dossiernummer 931101808

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

11 years ago - Beste Marl1954, Vervelend te lezen dat er onduidelijkheden zijn geweest en je het gevoel hebt geen goed advies te hebben gekregen. Dat is uiteraard niet de bedoeling, evenals het gevoel dat je onheus bejegend bent. Daarvoor onze excuses. We gaan je klacht uitzetten bij de juiste afdeling en zodra wij terugkoppeling ontvangen, communiceren we dit aan je. Met vriendelijke groet, Lindsay SNS Bank Webcare

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that SNS Bank posted

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Een oplossing geboden naar tevredenheid van de klant.

All complaints of