Complaint: Verborgen kosten zakelijke rekening

user-83355 on 03 February 2012 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In november was er een actie van de SNS bank dat als je een zakelijke rekening opende dat de eerste € 100 bankkosten niet in rekening worden gebracht. Dit blijkt gewoon klinklare onzin te zijn. Achteraf bleek dat dit alleen voor de banktransacties was maar niet voor het abonnement. Maar dat vermelde SNS natuurlijk niet. Vervolgens heb ik een zakelijk rekening geopend bij de SNS en werden mij allerlei kosten in rekening gebracht, zelfs portikosten voor het versturen van een brief. Toen ik hier achter kwam heb ik meteen de rekening weer opgezegd. Ik heb inmiddels een klacht ingediend, na 18 dagen zou ik antwoord ontvangen. Natuurlijk reageren ze weer niet. Ik heb gebeld, wachttijden van 30 minuten zijn normaal en vervolgend krijg iemand die mij niet kan helpen en zegt dat ik een brief moet schrijven. Ik heb meerdere keren een bel verzoek ingediend (ze schrijven dan dat ze je binnen 24 uur terugbellen). Dit doen ze helemaal en je hoort niets van ze. Het is leukste is dat ze op radio en TV adverteren dat ze transparant zijn en geen verborgen kosten in rekening brengen. Hoe durven ze dit te roepen !!!!!. Met dit soort instantie ben ik helemaal klaar

Desired solution:

Alle bankkosten die bij mij in rekening gebracht zijn moeten worden terugbetaald. Ik had namelijk recht op € 100 gratis bankkosten. Daarnaast wil ik € 10 telefoonkosten vergoeding voor alle telefoontjes die ik gedaan heb en waar ik uiteindelijk niets aan had.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Rpv, Wat vervelend dat je niet teruggebeld bent door SNS Bank. Dit is uiteraard niet de bedoeling en we gaan na wat hiervan de oorzaak is. We hebben je klacht over de kosten van de zakelijke rekening doorgegeven aan onze klachtenafdeling. Zodra we hier een terugkoppeling van krijgen, komen we erop terug. Met vriendelijke groet, Mariella SNS Bank Webcare

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Het is nog mooier. Ik werd vandaag door een mevrouw van de SNS bank opgebeld met de medeling of ik sinds een week een klacht heb. Nee mevrouw mijn klacht al sinds ruim een maand maar ik hoor niets van jullie. Vervolgens uitgelegd wat klacht was en de mevrouw begreep helemaal. Ze zei "ik snap ook niet waarom wij mensen naar binnen lokken met het verhaal dat ze de eerste € 100 aan bankkosten gratis krijgen" Ik weet niet wie dit bedacht bij onze bank want ik ben het helemaal met u eens. Vervolgens zei ik" Nou mevrouw, dat is mooi maar wat gaat u er aan doen ??" Toen werd het even stil en was het antwoord, Ja, eeeh nou NIETS. Ik weet ook werkelijk niet waarom deze mevrouw van de SNS mij belt als ze niet met een oplossing of een goed verhaal. Ik koop niet voor een gesprek waarin gelijk wordt gesteld en vervolgens het zelf maar moet uitzoeken. Is dit hoe de SNS bank met haar klanten om gaat

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Message from SNS Bank

12 years ago - Beste Rpv, We begrijpen dat er contact met je is opgenomen, maar dat je niet blij bent met wat je te horen hebt gekregen. De collega die je hebt gesproken heeft uitleg gegeven over de aanbieding “Een jaar lang korting op uw betalingsverkeer”. Zoals mijn collega aangaf, hield de aanbieding in dat je het eerste jaar €100,00 korting krijgt op binnenlandse betalingen en niet op de kosten van de rekening zelf. In de brief die je hebt ontvangen bij het openen van "SNS Zaak op Maat" stond dit ook beschreven. Bij deze brief waren de actievoorwaarden toegevoegd. We zijn hierin naar ons weten geheel transparant geweest. We betreuren het dat je in de veronderstelling was dat de korting gold voor alle kosten betreffende deze rekening. Als je het niet eens bent met het antwoord op je klacht kan je binnen drie maanden na dagtekening van het antwoord in beroep gaan. Je kunt je klacht dan opnieuw bij ons aanmelden via het formulier ‘Klachtenformulier Beroepszaak’ (https://www.snsbank.nl/particulier/klantenservice/contact/klacht-indienen.html) of schriftelijk opsturen naar: SNS Klachtenmanagement Afdeling Beroepszaken Postbus 8466 3503 RL UTRECHT Vermeld in je brief: - je naam, adres en telefoonnummer - je rekeningnummer - omschrijving van de klacht - overige relevante bijlagen Binnen vijf werkdagen ontvang je bericht dat je klacht is ontvangen. Als het antwoord vanuit afdeling Beroepszaken je niet tevreden stelt, kun je binnen drie maanden na dagtekening van het antwoord van de afdeling Beroepszaken de klacht voorleggen aan de ombudsman van het Klachteninstituut Financiële Dienstverlening (KiFiD) Met vriendelijke groet, Wilma SNS Bank Webcare

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Aangegeven dat de klant in beroep kan gaan bij SNS Klachtenmanagement.

All complaints of