Offered solution:
Onlangs ben ik namens energie:direct gestart met het online helpen van mensen met klachten over onze dienstverlening. Om die reden kwam ik je klacht tegen, ook al is deze enige tijd geplaatst wil ik toch de vrijheid nemen om hier op te reageren.
Ik zag in onze gegevens dat de situatie erg lang door is gelopen, zover zelfs dat ik je hier niet meer in kan ondersteunen. Wel wil ik je voorzien van een uitleg.
Ik vermoed namelijk te weten waar het probleem ligt. Wanneer een nota wordt opgemaakt en foutieve meterstanden worden gehanteerd, dan worden er automatisch ook verkeerde verbruiken in rekening gebracht. Een nieuwe nota is dan gewenst. Echter is dit niet mogelijk, daarom wordt een correctie nota opgemaakt. Deze correctie nota moet in mindering worden gebracht van de originele nota. Nota’s kunnen nooit worden verwijderd. Zo is de nota van oktober een correctienota voor stroom over de periode van 1 mei 2007 tot en met 11 februari 2009.
Over de tarieven kan ik je het volgende mededelen: op alle nota’s wordt het gemiddelde tarief gehanteerd. Ieder half jaar (op 1 januari en op 1 juli) worden te tarieven gewijzigd. Wanneer je een jaarnota ontvangt zijn er dus verschillende tarieven gehanteerd, om hier duidelijkheid in te krijgen is hiervoor een gemiddelde berekend. Dit gemiddelde kun je weer terug vinden op je jaarnota.
Jochem van energie:direct