Complaint: Spookrekeningen

user-67429 on 28 October 2011 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

1. Met een simkaart van 5 euro in ons reservetelefoontje dacht ik voordelig wat extra belminuten te hebben en op het oude nummer bereikbaar te zijn.
2. Na een maand kreeg ik een afschrijving van bijna 50 euro: het mobieltje zou volgens youfone uit zichzelf enkele keren per uur contact zoeken met internet.
3. Na klachten via vaste telefoon, wordt toch bedrag afgeschreven: bellen naar servicenummers (naar youfone, bedoelen ze, maar met andere telefoon!)
4. Na belofte dat geen onbedoelde internet meer mogelijk zal zijn, bedraagt volgende rekening 60 euro!
5. Tijdens vakantie heeft telefoon niet eens aangestaan, maar wordt toch internetverbinding gerekend.
6. Zelfs na verwijdering simkaart ( dan maar geen reservetelefoon) wordt internet gerekend!
Youfone is moeilijk tot niet bereikbaar, berekent extra telefoonkosten die niet gemaakt kunnen zijn, doet toezeggingen voor herziene rekening maar stuurt bij afwachten op correcte rekening dreigende brief van incassobureau.
7. M.i. Komt Youfone zijn verplichtingen niet na.

Desired solution:

Ik wil graag het teveel betaalde geld terug en ontbinding van wurgcontract.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Ik heb al enkele keren contact gehad met uw klantenservice, maar tot een oplossing is het nooit gekomen.Bijzonder treurig vind ik dat ik op mijn rekening de kosten van mijn telefoontjes met uw klantendienst vermeld zie, die ik met mijn andere, vaste telefoon heb gevoerd! De hele gang van zaken is door uw bedrijf niet serieus aangepakt en wij zullen binnenkort onze jurist ernaar laten kijken. Ook op de klacht via Klacht.nl is niet gereageerd, terwijl ik wel een mailtje krijg met de mededeling dat het bedrijf de klacht heeft opgelost!

Responded on 07 November 2011 at 09:49

Als ik nu zie dat het bedrijf alleen vermeldt: "klacht afgesloten" , weet ik dat we verdere stappen moeten ondernemen!

Message from

12 years ago - De sim kaart van youfone laadt de internet "acces" gegevens in de telefoon, ook als je daar geen gebruik van wilt maken. Vervolgens maakt de telefoon daar ongevraagd gebruik van, zelfs al wil je dat niet. Dan verbruik je dus data buiten een bundel en dat is idioot duur. Providers zouden de "default" moeten veranderen. Alleen apn instellen als daarom wordt gevraagd.

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Het gebruik van internet dient te worden opgepakt met de klantenservice.

All complaints of