Complaint: slechte administratie en onklantvriendelijkheid

user-12972 on 26 May 2010 about Sunparks in category Vakantieparken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omschrijving klacht

Ik had, gebruik makend van 20% vroegboekkorting, een midweek en daaropvolgend een week geboekt voor de zomervakantie periode. Nadat ik per internet de boeking had gemaakt, heb ik met Sunparks gebeld, omdat ik anders dubbel zou betalen voor het beddegoed e.d. Tijdens dit wel prettige telefoongesprek zorgde de betreffende mevrouw ervoor dat voor beide boekingen hetzelfde huisje gereserveerd zou worden.
De aanbetalingen op beide boekingsnummers heb ik keurig op tijd gedaan, steeds onder vermelding van beide boekingsnummers. Vervolgens ontving ik een brief waarin stond dat ik een aanvullend bedrag moest betalen. Dit bedrag heb ik ook maar overgemaakt, weer onder vermelding van beide boekingsnummers. Daarna ontving ruim 2 maanden later een e-mailbericht van Sunparks waarin deze koudweg meedeelde mijn boeking voor de eerste periode te hebben geannuleerd. Ik heb hierover met Sunparks gebeld. Mij werd te verstaan gegeven dat het mijn eigen schuld was dat mijn boeking geannuleerd was, ondanks het feit dat ik alle aanbetalingen had gedaan. Ik had volgens de medewerkster het verkeerde boekingsnummer gebruikt bij de referentie. Ik had blijkbaar niet beide nummers mogen vermelden. Wat ik ook zei, hoe ik het ook uitlegde, er was geen begrip voor mijn situatie. Ik kon niet geloven dat, nu ik alle aanbetalingen had gedaan en mij dus volledig aan mijn kant van overeenkomst had gehouden, Sunparks gewoon een deel van mijn vakantie had geannuleerd alleen omdat zij vonden dat ik een verkeerde betalingsreferentie had gebruikt. Schandalig! Ik heb voor bijna €7,– met ze gebeld, zonder succes. De medewerkster gaf vervolgens aan dat de eerste midweekboeking kosteloos geannuleerd was. Ze vertelde dit op een wijze alsof mij een geweldige gunst werd verleend nu dit kosteloos was geschied. Ze bleef vasthouden aan haar standpunt dat ik alles aan mezelf te danken had, omdat ik een onjuist boekingsnummer zou hebben vermeld bij de betaling. Vervolgens heb ik, alweer een maand geleden, een mail gestuurd. Ondanks een herinnering tussendoor, heb ik nog niets vernomen.

Gewenste oplossing

Alsnog de midweek erbij (in hetzelfde huisje als de week waarvan de boeking niet werd geannuleerd), maar niet voor meer geld dan dat het in eerste instantie zou kosten. Desnoods bieden ze maar een duurder huisje voor de prijs van het standaard huisje aan.

All complaints of