My complaint:
ik ben per 1 oktober komen te wonen in een appartement met blokverwarming.
ik kreeg in september de afrekening en ik moest in totaal 1300 euro betalen voor 6 maanden terwijl onze grootste kachel het niet goed doet (woon op bovenste verdieping en de kachel word niet over de hele lengte warm)
na bellen met ista en vve beheer van kastje naar t muurtje gestuurd en niemand wist er wat van.
mar het is toch onmogelijk om zoveel te stoken terwijl het geneens warm is in huis. we zaten nog met dikke vesten of een fleece plaid over ons heen van de winter.
daarnaast zitten er radiografische thermostaatknoppen op.
ik heb de meter bijgehouden en in 1 uur kwamer er 9! eenheden bij (en dat is nog zonder nagloeien want dan telt die ook vrolijk door) dit betekend dat ik dus voor 180 dagen als ik anderhalf uur de kachel aan doe dus al 2430 punten op de meter heb (afgelopen jaar was dat 2700 in totaal op die kachel)
daarnaast is de factor voor die kachel keer 2 terwijl sinds er nieuwe ketels zitten de kachel niet geheel warm word, maar werd mij verteld dit kan niet aangepast worden en ista kwam al gelijk aan de telefoon met het verhaal dat het wel 150 euro kost om even te komen kijken…. dit slaat dus nergens op ik ben bang om de kachel aan te zetten omdat ik zulke bedragen niet kan betalen. vrienden die in een ander complex hier in de buurt zitten ook met zelfde ista meters (zelfde appartement type zelfde kachel zelfde m3 inhoud in de kamer) die krijgen geld terug en ze hebben altijd de kachel aan…
en het enigste wat ik te horen krijg is nee meneer de meters kunnen niet stuk zijn en het kan er niet aan liggen.
en de factor ja dan moeten we daar bewijs voor hebben maar langskomen kost geld… dat kost geld om een eigen fout te herstellen???
ik hoop dat er iets aan gedaan kan worden want ik ga echt geen 2000 euro bijbetalen straks dan kan ik nog beter elektrisch gaan stoken
Desired solution:
vermening vuldig factor aangepast zien/ meter nagekeken/ factuur afrekening nagekeken want het kan echt echt echt niet