Complaint: Te veel ingehouden en niet terug gegeven.

user-104458 on 22 May 2012 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Omdat over de periode 2010-2011 een meer verbruik van € 122,00 was ( dit mede door de koude winter)vond NEM het billijk om de voorschot nota van € 163 te verhogen naar € 259 p/m wat neer komt op € 1152 meer voor de volgende periode 2011-2012.Mijn klacht hierover werd afgewimpeld ik heb ze daarop medegedeeld dat over het bedrag rente betaald diende te worden. Bij de eind afrekening werd € 516,25 terug gestort. er blijft na de verrekking van de € 122,00 (2010-2011) een bedrag van € 513,75 op mysterieuze manier verdwenen Ook geen rente ontvangen over de € 1140 die anders op mijn spaarrekening handen gestaan tegen 3%
verrekend wordt onder meer inrekening gebrachte maandtermijnen € 3108,00 dit moet zijn 11×259 +1X381,26= € 3230,26. Zo zijn erop de afrekening net beheer en vastrecht(Administratie) veel en veel hoger dan het jaar daarvoor. ( dit heeft waarschijnlijk te maken met mijn opzegging.)Zo is het bedrag van € 513,75 weg geschreven.
De laatste periode liep van maart 2011 t/m apri l2012 een maand langer dan het vorige in deze periode is aan elektra 133 kWh minder gebruikt en aan gas 134 m3 meer verbruikt.
Het verschil in de rekening van 2011 € 1998,26 en de rekening van 2012 € 2591,75 een verschil van € 593,49!!!! 40% meer

Desired solution:

terug betaling van het bedrag dat is verd....... en de rente vergoeding

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that NLE posted

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Wij gaan er vanuit dat uw klacht door onze klantenservice inmiddels naar tevredenheid is afgehandeld.

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nle.nl.

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
De Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of