Complaint: te weinig terug betaald na overboeking

user-69571 on 16 November 2011 about Arke in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 23 september jl. zijn, mijn vriend en ik, op vakantie geweest met Arke Fly. Wij hadden geboekt voor een vlucht met extra beenruimte. Alles ging goed totdat we op 30 september terug zouden vliegen. In de rij voor de kofferafgifte was er wat oponthoud wegens het inzetten van een ander vliegtuig. De dame van Arke Fly was opzoeken naar 16 mensen om een volgende vlucht te nemen. Het enige wat er werd aangegeven is dat er een vergoeding tegenover zou staan van 200 euro per persoon en een all inclusief hotel. Ze kwamen moeilijk aan de mensen dus wij besloten ons op te offeren om een ruime 7uur later te vertrekken. Het hotel was goed,maar het was erg onduidelijk wat nou het all inclusief verstaan werd. Wij hebben het netjes gehouden met 2frisdrank,1 glas wijn, 1 lokaal biertje en 2 hamburgers met frites. Dit terwijl andere de duurste gerechten van de kaart aan het bestellen waren. De terugtocht was dramatisch met Onurair. Mijn vriend,die ruim 2meter is zat heel onconfortabel en het was net een vleesvervoer, maar dat ter zijde. Terug in Nederland moesten wij er meerdere berichten zowel telefonisch als per e-mail om de beloofde teruggave te krijgen. Inmiddels kwamen wij erachter dat volgens de Europese verordering is vastgesteld dat er bij een uitgestelde vluchtten van minimaal 3uur en een.minimale.vluchtafstand van 1500km je recht hebt op een bedrag van 400euro per persoon. Hierop hebben wij weer een e-mail verzonden dat.wij het er niet.eens waren met een teruggave van 200euro per persoon aangezien wij niet op onze rechten zijn gewezen. Hierdoor voelen wij ons bedrogen en bestolen door Arke fly.

Desired solution:

Terugbetaling volgens Europese verordering ...anderzijds raden wij iedereen af om met Arke fly / Tui te boeken,daar zij onze rechten bewust hebben verzwegen. Anders zal ik informatie inwinnen bij mijn rechtsbijstand of programma's zoals Tros Radar of de Consumentenbond

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Arke

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Arke

Arke

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben de klant per e-mail een uitleg over de aangeboden vergoeding door de luchtvaartmaatschappij gegeven. Arke, afdeling Klantenservice

All complaints of