Complaint: Tekortkoming bij KPN Glasvezel

user-190703 on 26 July 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vorig jaar 2012 werd in De Bilt de brief rondgestuurd dat bij voldoende aanmelding glasvezel gelegd zou worden. Het zou destijds aangemeld worden als pre-order.

Nu een jaar verder in juni 2013 hadden wij nog steeds geen bericht van KPN over de status van glasvezel. Ik werd wel benaderd door KPN ADSL over het afsluiten van een alles-in-één pakket. Ik heb gebeld naar glasvezel om na te vragen. Ik kreeg een medewerker van glasvezel aan de lijn en legde de situatie uit dat ik een pre-order voor glasvezel had geplaatst, maar dat ik op dit moment een alles-in-één pakket wil afsluiten bij KPN ADSL. Ik vroeg me af hoe het dan zit met de pre-order. Als reactie werd mijn verteld dat ik nog gebeld wordt voor het bevestigen van de pre-order en dat het ook mogelijk was om de pre-order te laten staan, maar dit was uiteindelijk niet het geval.

Na het afsluiten van KPN ADSL zijn er afgelopen maand enorm veel zaken door elkaar heen gelopen, waardoor ik het vertrouwen in KPN verloren heb.

Ik heb in juni gebeld naar KPN glasvezel en een medewerker vertelde mij dat ik nog gebeld zou worden over de activatie van glasvezel en mocht ik bij KPN ADSL een product afnemen, dan kon de pre-order als pre-order blijven staan. Op 12 juli zou Reggefiber tussen 12.00 – 17.00 glasvezel aansluiten in ons huis, maar heel de dag is niemand op komen dagen. De afspraak hebben wij zelf niet gemaakt. Op 20 juli belde ik nogmaals naar KPN glasvezel en toen gaf een medewerker aan dat het annuleren van de pre-order geen probleem zou zijn en dat dit doorgezet werd naar de desbetreffende afdeling. Ik heb later nog gebeld en toen werd mij verteld dat er voor 19 augustus een opdracht ingepland stond voor glasvezel. Ik heb nooit van KPN glasvezel een bevestigingsbrief ontvangen over de pre-order die naar een lopende order is gezet. Ik heb dus nooit de kans gehad om de lopende order te annuleren, terwijl in juni mij verteld werd dat de pre-order niet automatisch doorgezet zou worden, waardoor ik dus destijds geen directe annulering doorgegeven had. Ook hebik geen telefoon ontvangen over het maken van een monteursafspraak voor 19 augustus. Afgelopen week heb ik nogmaals teruggebeld naar KPN glasvezel. De desbetreffende medewerker gaf aan dat zijn collega waarmee ik eerder contact had de annulering fout had doorgezet, maar dat hij het goed zou doorzetten. Hij beloofde mij de dag erna in de avond terug te bellen. Ik werd de dag erna NIET teruggebeld zoals afgesproken was, hierop belde ik zelf terug. Er zou navraag gedaan worden, waarnaar ik teruggebeld zou worden de volgende dag. Na het wachten heb ik besloten om zelf terug te bellen de dag erna (25-07). Hierbij kreeg ik een andere medewerker aan de lijn die totaal geen begrip toonde. Hij gaf aan dat de order niet meer geannuleerd kon worden en dat de enige oplossing is dat ik de monteursafspraak om de drie maanden ga verzetten, zodat glasvezel niet geactiveerd wordt. Dit was de laatste druppel na zoveel misgelopen zaken.

Desired solution:

Ik verlang geen compensatie, maar wil dat KPN Glasvezel voor mij de lopende order van Glasvezel annuleert, omdat ik zojuist een alles-in-één pakket heb afgesloten bij KPN ADSL.

Als de lopende order geannuleerd is, heb ik de vrijheid om zelf te beslissen wanneer ik de overstap naar KPN Glasvezel maak. Ik zit momenteel bij KPN ADSl en ben dus nog steeds klant van KPN.

Mocht ik helaas gefoceerd moeten overstappen naar KPN Glasvezel en mij de oplossing niet geboden worden, dan zeg ik na het verstrekken van het contracttermijn KPN per direct op en zal nooit meer een dienst van KPN meer overwegen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

All complaints of