Complaint: 2 maanden achter elkaar een rekening van 250 euro per maand i.p.v. 38 eu per maand

ieddai on 18 December 2013 about Tele2 in category Internetproviders

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben een student van 21, ik heb een jaar geleden een abonnement afgesloten van 38 eu per maand, dit betrof een abonnement voor de samsung galaxy Note 2. Mijn databundel bestaat uit 1500 mb en mijn belminuten zijn 230.

Een maandje geleden ben ik verhuisd van een kamer naar een 1 kamer woning. Ik heb tele2 gebeld voor een speciale aanbieding voor tv en internet thuis, die hun zouden hebben voor mensen die al lid zijn. Ik heb die uiteindelijk afgesloten omdat het toch het goedkoopst was voor mij. Uiteindelijk kreeg ik de mededeling dat ik 6 weken moest gaan wachten op dat kasje. Nu 5 en een halve week later heb ik ondertussen twee telefoonrekeningen van 250 euro per stuk binnen omdat ik over mijn databundel zou zijn gegaan, terwijl ik nooit meer dan 2000 mb verbruik (500 mb buiten m’n bundel. Ik vind dat dit buitenpropotioneel is. Ik heb overigens al 1 rekening betaald, de rekening van oktober, overigens was dit met pijn in mn hart, natuurlijk. Deze bedroeg zoals ik eerder al zei 250 eu. Nu heb ik voor de maand november weer een rekening van 250 eu binnen. Dit is te gek voor woorden, schaamteloos zelfs.

Het erge is nog dat ik nooit meer dan 80 minuten van de 230 minuten opmaak. Weliswaar verbruik ik meer internet, maar dat kwam puur en alleen omdat ik op dat kastje voor tv en internet thuis moest wachten. En volgens mij waren zij bij tele2 zich daar goed bewust van.

Ik voel me dan ook flink genaaid door de heren van TELE2. Want ik heb 2500 mb verbruik dus deze maand, waarvan 1000 mb buiten m’n bundel. Hoe kan het dan zo zijn dat ik bijna 10x zoveel moet betalen dan m’n normale abonnementskosten?? Dat staat totaal niet in verhouding met elkaar.

Ik adviseer iedereen die dit lees, trap niet in de leuke en mooie verhaaltjes van dit malafide bedrijf. Want zij verdienen het merendeel van hun geld aan zulke wanpraktijken. Bij tele2 lijkt alles mooier, goedkoper, beter als bij de concurrent. In wezen is het gewoon de zoveelste oplichterspraktijk in ons land, en wel legaal te verstaan natuurlijk.

Ik kan de 250 euro van deze maand gewoon simpelweg niet betalen, en ik ga hem simpelweg ook niet betalen, omdat ik door m’n reserves heen ben. Dit komt ook weer door de vorige nota van het bedrijf.

Ik wil het bedrijf dan ook met klem benadrukken dat dit zo niet door kan gaan, desnoods lever ik m’n telefoon bij jullie in op het hoofdkantoor en ontbind ik daar mij contract.

Ik wil met name studenten waarschuwen voor dit bedrijf. Want alles lijkt zo rooskleurig, maar de werkelijkheid is anders. Ze naaien je gewoon waar je bijstaat, een regelrechte schande!!

Uw verbruik

°Data verbruik
+184% 1573 MB
2892 MB

°Bel verbruik
51% 300 minuten
153 minuten

°GPRS Data 172,66 EU EXTRA

Desired solution:

Ik wil gewoon binnen 3 dagen aangesloten worden, zodat ik weer kan internetten en bellen. Verder verwacht ik dat het bedrijf met een reeele nota komt van de maand november. Ook verwacht ik een excuses van het bedrijf! En een garantie dat dit mij niet meer overkomt. Ook wil ik dat de nota van de vorige maand wordt onderzocht door jullie. Eventueel wil ik daar nog geld van terug hebben, als het blijkt dat ik teveel betaald heb.

Ik ben zeker bereid om naar de rechter te stappen om mijn gelijk te halen, want dit kan natuurlijk niet

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Tele2 about your complaint

All complaints of