My complaint:
Ik heb een bedrag verzuimt te betalen aan mijn zorgverzekeraar. Het bedrag was €43,75. Ik heb op 7 februari na telefonisch overleg direct betaald met een extra bedrag van €15,- dus totaal €58,75. Op 10 februari een brief ontvangen van de Inkassounie met daarin de sommatie om binnen 8 dagen een bedrag van €133,13 aan hun over te maken zijnde €58,75 + €74,38 aan incasso en administratiekosten. Dit is een verhoging met 126%, hier heb ik bezwaar tegen gemaakt en hun gevraagd deze kosten te specificeren. Nou je komt van een koude kermis thuis, je wordt afgebekt, je krijgt geen reactie en ga zo maar door. Nu is op 23 februari jl. weer een brief van de Inkassounie op de mat gevallen. Er wordt letterlijk in geschreven “U krijgt tot volgende week vrijdag de tijd om te betalen, doet u dat niet dan wenden wij ons onmiddelijk tot de rechter” De gesprekken worden opgenomen, maar je krijgt de tijd niet om aan te geven dat je dit niet wilt.
Ik weet dat ik in gebreke ben gebleven maar dit soort exhorbitante verhogingen hoef je toch niet te accepteren
Desired solution:
Ja, wat voor oplossing wil ik, we hebben onze vordering aan de zorgverzekeraar voldaan, inclusief administratiekosten voordat de vordering van de Inkassounie op de deurmat lag. Ik heb telefonisch contact gehad met mijn zorgverzekeraar en die heeft mij aangegeven dat er wat hun betreft geen vordering meer open staat.