Complaint: tijdig aangemeld voor actie levering energie 1 jaar, aanmelding kwijtgeraakt bij NEM, actietarief geweigerd!

user-81317 on 21 January 2012 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb mij op 20/9/11 aangemeld voor een actie van de NEM, 1 jaar gas en stroom vast met een korting van 42% op het leveringstarief. Aanmelding verliep via de site Gaslicht.com en ik kreeg direct na de aanmelding de bevestiging binnen. Na ca. 1 maand zou de NEM de energielevering overnemen van mijn huidige energieleverancier Energie Direct. Ik heb mezelf via email afgemeld bij EnergieDirect, zij gaven aan dat zij ons leveringscontract zouden beëindigen zodra NEM bij hen zou aangeven dat wij hen als nieuwe energieleverancier hadden gekozen. Echter: na 2 maanden had ik nog geen enkel bericht ontvangen van NEM en EnergieDirect bleef de maandelijkse energienota’s incasseren. Ik heb vervolgens via de mail contact opgenomen met Gaslicht.com, omdat onze aanmelding bij NEM via hen was verlopen. Zij mailden terug dat NEM onze aanmelding nooit had ontvangen, dat de actie inmiddels was verlopen en wij daarom geen aanspraak meer konden maken op deze actie. We moesten maar opnieuw hun site raadplegen en nieuwe energieleverancier en actie kiezen! Dat terwijl ik per email direct na mijn aanmelding op 20/9 zwart op wit de bevestiging had gekregen dat onze aanmelding tijdig en in goede orde was ontvangen én akkoord was bevonden! Ik heb deze bevestiging uiteraard direct doorgemaild aan Gaslicht en rechtstreeks aan de NEM en hier ook mijn klacht toegelicht. Ik heb echter nooit een reactie terugontvangen van NEM en dit neem ik hen erg kwalijk. Ik voel mij flink in de maling genomen en erg klantontvriendelijk behandeld.

Desired solution:

EEn reactie met excuses terug van de NEM, men zou daar eens WAKKER moeten worden en eens wat moeten gaan DOEN, om hun eigen woorden uit hun reclameslogan te gebruiken. Uiteraard wil ik alsnog het recht om gebruik te maken van het aanbod en actietarief dat in september 2011 door hen werd aangeboden via de site Gaslicht.com. Ik voeg hieronder de orderbevestiging en teksten uit de email toe ter verduidelijking.

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Waarom gebeurt er verder niets??

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by NLE

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by NLE

NLE

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte heer/mevrouw,

Enige tijd geleden heeft u een klacht ingediend over onze dienstverlening. Om onze service voortdurend te verbeteren, ontvangen wij graag feedback van onze klanten.

Helaas hebben wij u niet de gewenste oplossing kunnen bieden. Het spijt ons u niet anders te kunnen berichten.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Heeft u nog vragen?
De medewerkers van onze Klantenservice staan graag tot uw beschikking, bereikbaar op werkdagen tussen 08:00 en 18:00 uur via 088-7307307 (lokaal tarief) en via www.nederlandenergie.nl

Met vriendelijke groet,

Team Klachtafhandeling
De Nederlandse Energie Maatschappij

All complaints of