Complaint: Gewonnen veiling blijkt niet overeen te komen met uiteindelijke reis

j-tje on 25 April 2012 about travelshopping.nl in category Online Reisbureaus

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 22 april erg verheugd dat ik een vakantie gewonnen had via de veiling van travelshopping. Het zou gaan om een 8 daagse arrangement naar Bodrum vertrek 1 mei vanuit Amsterdam en terugkomst in Amsterdam.

Via de mail kreeg ik een automatische mail waarin stond dat ik de veiling met het bedrag van 775eur gewonnen had. Het arrangement stond verder niet meer in specificaties erbij vermeld, alleen de naam van het hotel.

De volgende dag kreeg ik de factuur gemaild. Drietal zaken die niet klopten:
1) op de site heb ik duidelijk aangevinkt dhr. en toch bleek op de factuur mevr. te staan;
2) factuurbedrag was 775,50eur i.p.v. 775eur. (hier doe ik verder niet moeilijk over, maar om aan te tonen dat ‘t m in kleinde details kan zitten)
3) vertrek en aankomst vanuit Eindhoven.

Ik heb gelijk gebeld en aangegeven dat e.a. aangepast moet worden, maar vooral nog onze vertrek en aankomstplaats. In het gewonnen arrangement stond duidelijk vermeld Amsterdam en NIET Eindhoven.

De eerder genoemde Shirly ging ermee aan de slag en wilde eerst vasthouden aan Eindhoven en dat dat het arrangement was, totdat ik een printscreen opstuurde, die ik eerder gemaakt had, na het winnen van de veiling!! Toen werd wel geloofd dat ik voor Amsterdam geboden had.

Ik werd teruggebeld met de mededeling dat de vlucht helemaal vol zit op 1 mei vanuit Amsterdam. geen andere optie dan vertrekken uit EIndhoven. OF!!! een ander arrangement accepteren naar Marmaris of Alanya. Ik gaf mevrouw aan dat ik daarmee niet akkoord ga, omdat ik deze twee steden al bezocht heb, maar dat dit ook niet gelijkstaat aan Bodrum.

Ik heb tegenvoorstellen gedaan, waaronder vertrekken vanuit Eindhoven, maar dan wel benzinevergoeding, parkeervergoeding en het teruggave van het verschilbedrag op het eindtotaal. Want uiteindelijk betreft de reis met vertrek amsterdam een duurdere reis op 1 mei dan vertrek vanuit eindhoven.

Een ander voorstel was een all inclusive voor hetzelfde aantal dagen naar istanbul, want daar zijn we nog niet geweest.

Geen van de voorstellen kregen een akkoord. Bij vertrek vanuit Eindhoven zou ik wel een waardebon krijgen van 50eur in te zetten op een reis te boeken bij Corendon!!!!!!! Hoe verzinnen ze het!

Na contact te hebben gehad met de consumentenwijzer, heb ik nogmaals getracht aan te geven dat er bereidheid is om vanuit Eindhoven te vertrekken, met wel de kostenvergoeding.

Nou hier komt het..een 25eur p/p kregen we!! een enkele reis p/p kost al 20.03!!!!!!!

Oftewel ze komen met zgn. oplossingen waarvan ze toch wel weten dat een klant daar niet mee akkoord kan gaan.

Zij maken een fout en onze vakantie is ons ontnomen en dat denkt men met Marmaris of Alanya goed te maken?? Die twee steden zijn totaal niet te vergelijken met Bodrum.

Heel chique zou zijn, als je dan toch een bon aanbiedt, om dan een etentje voor twee of iets dergelijks aan te bieden, maar niet iets waarmee je de klant in principe weer probeert te belazeren en te paaien om weer een reisje bij je te boeken. Dat is gewoon je eigen kas weer spekken, ten nadele van de klant die al de dupe is.

Cijfer…kan het lager dan een 0?!!!!!!!!!!!!

Desired solution:

Mijn vakantie alsnog op 1 mei naar het gewonnen arrangement.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by travelshopping.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by travelshopping.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that travelshopping.nl posted

travelshopping.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte Heer/Mevrouw,
Wij hebben uw klacht naar Corendon Vliegvakanties doorgestuurd.
De clienten service heeft deze in behandeling genomen en zal u zo spoedig mogelijk een inhoudelijke reactie toe te sturen.
Met vriendelijke groet,
Travelshopping.nl Webcare.

All complaints of