Complaint: Uitbetalen tegoed

user-152507 on 10 January 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Geachte lezer,

Hierbij wil ik een klacht plaatsen over energie direct.
Begin december heb ik mijn meterstanden doorgegeven aan energie direct.
Hieruit bleek dat ik het afgelopen jaar ruim € 660,- teveel betaald heb aan energie direct.

Goed nieuws zou je zeggen.
Gezien mijn problematische he financiële situatie heb ik half december contact gehad met energie direct met de vraag of het tegoed zo snel mogelijk op mijn rekening gestort zou kunnen worden, op zeer onvriendelijke wijze werd mij verteld dat ik moest wachten tot uiterlijk 7 januari 2013.
Ik was hier niet blij mee maar realiseerde me dat ik me bij dit standpunt moest neerleggen.

Helaas heb ik een achterstand bij Eneco met als gevolg dat mijn warmte word afgesloten als ik niet deze week het openstaande bedrag van € 410,- heb betaald.
Vorige week contact gehad met Eneco om aan te geven dat deze week het bedrag op hun rekening zou staan.

Vandaag contact gehad met energie direct, door een onbekende fout heeft men het bedrag van € 660,- niet aan mij kunnen overmaken.
Nog steeds heb ik alle begrip en vraag of men dit als nog met spoed wil doen.
Een uiterst vriendelijke medewerker van energie direct (Coen van Dijk) heeft mij keurig te woord gestaan maar kwam met een vervelende mededeling: De eerstvolgende mogelijkheid voor betaling is 16 januari!!

Dit betekend dat mijn warmte maandag of dinsdag word afgesloten met de daarbij behorende kosten.
Als ik mijn warmte weer aangesloten wil hebben kost mij dit € 410,- + € 550,- = € 960,-
Ik ben radeloos en boos!
Het afgelopen jaar is een zwaar financieel jaar geweest, ik heb alles weer op de rit maar deze situatie gooit flink roet in het eten!!

Energie direct?
Excuses heb ik al van jullie gehad?
Welke financiële vergoeding gaan jullie mij toekennen?
Want eerlijk is eerlijk! Jullie zijn redelijk vlot met het doorsturen naar het incasso bureau wat mij het afgelopen jaar ook meer dan € 350,- heeft gekost.|

Met hartelijke groet
Henry van de Bovenkamp

Desired solution:

Of vrijdag 11 januari geld op de rekening.
Zo niet? Een financiele vergoeding.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent reminder to EnergieDirect to pickup complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste klant, Naar aanleiding van je bericht hier op klacht.nl geef ik graag een reactie. Ik heb geprobeerd telefonisch contact met je te krijgen, helaas is me dit niet gelukt. Vandaar dat ik mijn reactie hier op het forum plaats. Het spijt me enorm dat je door de niet tijdige uitbetaling van je tegoed afgesloten bent (of gaat worden) bij je warmte leverancier. Dit is zeer zeker nooit de bedoeling van energiedirect.nl geweest. Je betaling is gisteren aan je uitbetaald, het bedrag zal vandaag, of uiterlijk morgen op je rekening staan. Hiermee zijn we door een fout onzerzijds 9 dagen te laat met uitbetalen. Voor deze te late betaling wil ik je graag uit coulance een eenmalige korting van € 25,- aanbieden. Dit bedrag vergoedt ruimschoots je telefoonkosten en de wettelijke rente op het openstaande bedrag. Het coulancebedrag zal verrekend worden met je maandelijkse voorschotnota van februari 2013. Dat je het tegoed, wat ontstaan is op je jaarnota, wilde gebruiken om je nota voor warmte te betalen, begrijpen we. Energiedirect.nl kan natuurlijk niet aansprakelijk worden gesteld voor de kosten die ontstaan wanneer een klant bij een andere firma niet aan zijn betalingsverplichtingen kan voldoen. We hebben er alle begrip voor dat, gezien de huidige economische crisis, je ongewenst in een situatie terecht kunt komen waarin het erg lastig wordt aan alle financiële verplichtingen te voldoen. Ik hoop dat ik je met mijn antwoord verder heb kunnen helpen. Mocht je nog vragen hebben, geef dat gerust aan in een e-mailbericht. Deze stuur je dan naar onlineservice@energiedirect.nl Met vriendelijke groeten, Lisette van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Beste klant,

Het tegoed is inmiddels aan je uitbetaald. Nogmaals mijn excuses dat dit later is gebeurd dan door ons beloofd. Bij deze sluit ik de klacht.

Mocht je toch nog vragen hebben, geef dat gerust aan in een e-mail naar onlineservice@energiedirect.nl.

Groetjes,
Ralf

All complaints of