Complaint: Uitbetaling uitvaartpolissen duurt (veel te) lang!

user-17686 on 06 August 2010 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Na het overlijden van mijn moeder (12-6-2010) zijn alle polissen via de uitvaartverzorger naar de betreffende verzekeraars opgestuurd. Mijn moeder was verzekerd bij 2 maatschappijen. Eén daarvan heeft op 24 juni de polis uitgekeerd. Nationaal Spaarfonds nog steeds niet!!!
Op e-mails wordt niet gereageerd en opbellen kost je zeeën van tijd voor je iemand aan de telefoon hebt (na veel doorkiesmenu’s gepasseerd te zijn). Ik heb inmiddels diverse keren gebeld en steeds zijn er smoezen als ‘nog niet alle stukken zijn binnen’, ‘we hebben de gegevens nog niet terugontvangen’ en ‘er is een werkvoorraad’ (ander woord voor achterstand).
Vandaag 6-8-2010 weer iemand gesproken die wist te vertellen dat het nog zeker 4 weken duurt voor we het geld zullen ontvangen.
Inmiddels is de factuur van de uitvaartverzorger naar ons gestuurd en die dienen wij binnen 14 dagen te betalen (datum factuur is 27-7-2010). Dat gaan we dus niet redden.
Nationaal Spaarfonds brengt je op deze lakse manier van werken in de problemen!
Het is duidelijk dat Nationaal Spaarfonds zijn zaken niet goed op orde heeft. Eer er uitbetaald wordt zijn we maanden verder!!!

Gewenste oplossing

Per direct uitkeren van polissen en excuus voor de lange wachttijd.
Bovendien zullen ze moeten aantonen dat er verbeterd wordt want ik heb dezelfde klacht gelezen van iemand van begin 2009. Dat lijkt niet op verbetering maar voortzetting van een slechte werkwijze.

All complaints of