Complaint: Uitkering spaarregeling

user-83103 on 02 February 2012 about Nationaal Spaarfonds in category Verzekering

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

16 jaar geleden bij de geboorte van onze dochter hebben wij een spaarregeling afgesloten bij Nationaal Spaarfonds, die uitgekeerd zou worden op 16 jarige leeftijd. Afgelopen November is zij 16 jaar geworden en in December kregen wij een brief waarin stond wat er nodig was om tot uitkeren over te gaan o.a. hadden zij een attestatie de vita (een bewijs van in leven van mijn man nodig, want die was hoofdverzekerde van de verzekering. Dit mocht pas na 1 Januari 2012 bij de gemeente gehaald worden stond in de brief. Mijn man heeft dit keurig gedaan en daarna alle gevraagde stukken opgestuurd. Nu krijgen we een excuus brief waarin staat dat ze ook nog zo’n bewijs nodig hebben van onze dochter voor ze tot uitkeren overgaan. Ik heb gebeld met de mededeling dat ik dit zo een onzin vindt en dat ze gewoon moeten overgaan tot betalen!! We hebben hier immers recht op want het is ons spaargeld!! Heb ook gevraagd of ze dan de onkosten gaan vergoeden want zo’n bewijs kost geld € 12.80 om precies te zijn, maar nee dat is niet de bedoeling. Als we het bewijs niet opsturen keren ze ook niet uit!! Nu moet ik vrij nemen van mijn werk en dochter van school halen (zit in examenjaar) om zo’n bewijs te halen. Het is te zot voor woorden.

Desired solution:

Dat ze gewoon tot uitbetalen overgaan. Het is immers ons geld!!

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Nationaal Spaarfonds

Message from Nationaal Spaarfonds

12 years ago - We hebben uw klacht in behandeling genomen. Er wordt zo spoedig mogelijk contact met u opgenomen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Nationaal Spaarfonds

Responded on 07 February 2012 at 14:16

Vandaag telefoon gehad van Nationaal Spaarfonds, dat ik het bewijs niet hoeft op te sturen en dat ze overgaan tot betalen.
Ben erg tevreden over de uitkomst.

Nationaal Spaarfonds

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Opdracht tot uitbetaling is inmiddels gedaan. Er is telefonisch contact geweest met klant en het is schriftelijk bevestigd.

All complaints of