Complaint: Grasmaaier start niet

user-97963 on 20 April 2012 about Van Cranenbroek - Dongen in category Tuin

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Verleden jaar, op 23-04-2011, kocht ik u bij een Honda grasmaaier SP196, zie bijgevoegde aankoopbon.
Tot en met het najaar 2011 heb ik de tank, steeds gebruikmakend van een trechter met vulzeef,
met goede benzine gevuld. Vanaf het begin van aanschaf was de maaier moeilijk te starten/sloeg
geregeld af. Helaas heb ik dat niet aan u gemeld. Ik heb de maaier in 2011 ca. 5x 1 uur gebruikt.
Tijdens de wintermaanden 2011/2012 is de maaier niet gebruikt en is heeft beschermd in onze berging gestaan.

Toen ik eind maart 2012 de maaier weer wilde gebruiken sloeg hij direct na het starten weer af.
Ik heb toen bij uw technische dienst een nieuwe bougie gekocht echter dat mocht niet baten en heb
de maaier op 26-03-2012 aangeboden bij uw technische dienst. Daar vertelde ze dat de “reparatie”
14 dagen zou duren. Vandaag (3,5 week later) blijkt dat de maaier van Honda bij u retour is gekomen
met de vermelding dat er oude/vervuilde benzine gebruikt is en daardoor de carburateur etc. niet
meer goed functioneerde. H.e.a. zou gereinigd/vervangen zijn en volgens uw medewerker Dhr. B
zou ik de kosten ca. EUR 47,00 moeten betalen.

Dat ik vervuilde/oude benzine gebruikt zou hebben is uitgesloten daar ik dat altijd kontoleer en niet zonder
zeef in de tank (bij)vul.

Wel is mij opgevallen dat verleden jaar bij aanschaf er nog een klant was die de zelfde maaier net voor mij
kocht en dat die maaier tijdens de oplevering weigerde te starten. Mogelijk is de benzine die uw technische
dienst toen op 23-04-2011 heeft gebruikt vervuild geweest en de oorzaak van van deze storing(en)
Zie uw klacht afhandelingen m.b.t. benzinemaaiers aanschaf medio 23-04-2012.
Ik zou het zeer op prijs stellen als u de kosten niet aan mij doorberekend en dat ik de maaier zonder kosten
a.s. vrijdagavond/zaterdagmorgen weer bij u op wil halen.

In afwachting van uw spoedige reactie verblijf ik
met vriendelijke groeten,

Op 20-04-2012 belde uw hoofdtechnische dienst dat u bij uw
standpunt blijft en dat de kosten betaald moeten worden.

Desired solution:

A) Dat er meer informatie/voorlichting bij aanschaf moet komen m.b.t. de stelling "vuile/oude benzine" van Honda/van Cranendonk.
B) Ik zou het zeer op prijs stellen als de kosten niet aan mij doorberekend wordt.

All complaints of