Complaint: Zeer slechte ervaring restaurant Van Der Valk Middelburg

user-218296 on 15 December 2013 about Van der Valk in category Reizen Algemeen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Afgelopen weekend hebben mijn vriend en ik in het hotel overnacht. In eerste instantie wilden we ergens luxe gaan eten. Na het zien van de menukaart bij het Van Der Valk restaurant hebben we besloten om in het hotel te eten. Het menu zag er erg goed en culinair uit en we hadden hier dan ook hoge verwachtingen van. We hebben gekozen voor het 5-gangen menu ter waarde van € 49,50 p.p. Hier werd al vreemd op gereageerd: ‘Sow, toe maar!’. Voor deze prijs mag je een menu verwachten van hoge kwaliteit. Helaas was de prijs/kwaliteit niet in verhouding. Ten eerste waren de porties voor een 5 gangen-menu veel te groot. Na 2 gangen zaten we eigenlijk al vol. De eerste gang was eendenborstfilet. Helaas was het meer zuurkool dan eendenborst en de eendenborst die we kregen leek meer op wat vleeswaren. Daarna kregen we soep. Dit was echt een flinke soepkom, mijn inziens te groot voor een 5 gangenmenu. Daarnaast kwamen de smaken, zoals beschreven op de kaart niet echt terug. Dit was bij meerdere gerechten het geval. De 3e gang waren de wildkroketjes. Dit waren 2 erg grote kroketten, zo groot als een kwekkeboom kroket die je in een friettent kan krijgen. Verder was de kroket erg melig en proefden we weinig wild. De 4e gang was het hoofdgerecht. We hadden allebei de medium gebakken wild zwijn besteld. Helaas was het meerendeel doorbakken en taai. De saus was erg zout en de gratin was niets bijzonders, zoals wel op de kaart beschreven. Daarnaast kregen we ook nog frietjes, aardappeltjes en groente. De aparte salade hebben ze niet geserveerd aan ons, omdat we die hebben geweigerd omdat het al teveel was. De laatste gang was het toetje. De brownie was wel erg lekker. We hebben aangegeven dat de porties erg groot waren en dat we de prijs voor dit menu het absoluut niet waard vonden, maar helaas werd er niks gedaan met onze klachten. Wat ons ook nog erg stoorde was dat het erg snel ging. Binnen 2 uur hebben we het 5 gangen menu geserveerd gekregen. Normaal gesproken zit je bij zo’n menu een hele avond lekker te tafelen. Een etentje van € 50,- p.p. is voor ons erg veel geld. Normaliter geven wij in totaal € 60,- uit voor een etentje. Dan besluit je een keer meer uit te geven en dan wordt dat een erg grote teleurstelling. We gingen allebei met een erg rot gevoel terug naar onze hotelkamer en baalden daar nog even na.

Desired solution:

Ik verwacht een creatieve oplossing vanuit Van der Valk.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Van der Valk

All complaints of