Complaint: Van drempelvrij internetbankieren tot drempelvrij andermans rekening overzetten.

user-29520 on 23 November 2010 about SNS Bank in category Banken

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vier jaar lang heeft een kwaadwillende derde via een valse handtekening van mij en via een valse adreswijziging mijn bankrekening ‘beheerd’! en dat zonder enige controle of wat dan ook door de SNS-Bank. De SNS heeft mijn saldo op papier op ‘nul’ zitten zetten net voor die ‘rare tijd’. Echter door stelselmatige controle’s van mijn saldi weet ik dat dit NIET klopt! Ik heb in maart nog een brief van hun gehad dat ik Eu.1.179,68,- in de MIN sta.Zelfs de Politie is ervan overtuigd dat mijn rekening gebruikt wordt, maar door WIE ? Ikzelf ben 2 bedragen kwijt, een schenking van Eu.1.000,- van mijn tante en een belastingteruggave van een kleine Eu.8.000,-.Het ergste is nog wel dat de SNS het document van die adreswijziging ‘vergeten’ is te filmen, dus de dader,die notabene bij de Rechtbank werkt alwaar zij die gegevens uit ons dossier heeft gelicht in een rechtzaak die tegen een gemeente loopt wegens corruptie, gaat ongestoord verder haar gang want de strafrechtelijke wind wordt uit de zeilen gehouden door die SNS-bank ! Dit is volgens art.189 van het wetboek van Strafrecht strafbaar. Bovendien heeft de SNS tal van wettelijke verplichtingen geschonden c.q. niet nagekomen ivm controles. De SNS gaat NIET in op mijn klacht door te stellen dat ik geen schade heb. Welnu, ik voel me enorm aangetast in mijn privacy en in de persoon en de SNS laat het steen- en steenkoud; 4,5 maanden van het kastje naar de muur gestuurd en als ze een berichtje sturen, kun je die qua tekst NIET uitprinten om door te sturen naar DNB. Erg bankonwaardig, het is te gek voor woorden.Een cijfer voor deze bank haalt niet eens een EEN.

Gewenste oplossing

Volgens DNB en andere toezichthoudende organen zou de SNS met een conveniërend voorstel komen. Dus niet. Volgens een uitspraak van De Hoge Raad uit 1998 geeft een aantasting in de persoon recht op een vergoeding van immateriële schade. Bovendien kent de Wet bescherming persoonsgegevens ook een dergelijke toekenning. Enkel de SNS-bank staat blijkbaar boven elke wet verheven, tenminste dat denken ze en dat bewijzen ze door in mijn geval géén enkele controle te doen.Qua cijfer zit de SNS-bank onder de EEN.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by SNS Bank

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by SNS Bank

Comment by poster of the complaint

13 years ago - De SNS-Bank heeft de klacht nog nooit opgepakt ! Zij is nimmer inhoudelijk op de klacht ingegaan en heeft enkel een onrealistisch standpunt ingenomen om maar vooral niet te hoeven betalen. Dat er nu gejokt moet worden om het geschonden SNS-blazoen na de Tros Radar-uitzending weer op te vijzelen, geeft enkel ten volste aan hoe allerslechtst deze bank scoort op klant- en servicegerichtheid. Erg bankonwaardig, nietwaar

SNS Bank

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Klacht is opgepakt door SNS Klachtenservice.

All complaints of