Complaint: Veel te hoge jaarnota 2012/2013

user-173004 on 11 April 2013 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik ben sinds april 2012 klant bij Energiedirect. Er was destijds een voorschotbedrag berekend van 90eu per maand (iedere maand netjes betaald uiteraard) nu heb ik zojuist een jaarnota ontvangen waarvoor ik eu1312,- nog moet bij betalen!!!!! Ik woon zelfstandig en alleen! Ik heb netjes online mijn meterstanden doorgegeven aan energiedirect. Het bedrag is als volgt berekend:

Totaaloverzicht | 8 april 2012 – 6 april 2013

Kosten stroom € 319,37
Kosten gas € 1.864,95
Totaal kosten € 2.184,32

In rekening gebrachte voorschotbedragen € -1.056,00
Te betalen over bovenstaande periode € 1.128,32

Nieuw voorschotbedrag1 € 184,00

Te betalen2 € 1.312,32

Hier klopt geen pepernoot van! Als Energiedirect besluit dit bedrag aan te houden dan zal ik dit zeker hogerop gaan zoeken!

Gr. Filly

Desired solution:

Een juiste herberekening of mogelijk dat er gekeken moet worden of de meter geen mankemente heeft waardoor hij teveel berekend.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to EnergieDirect about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from EnergieDirect

11 years ago - Beste Filly, Je hebt ons via de e-mail gevraagd om een betalingsregeling voor je jaarnota. Ik heb je net een e-mail teruggestuurd met daarin de uitleg voor het aanvragen van een betalingsregeling. Je hebt eerder met mijn collega Ralf al gesproken over de jaarnota. Via deze weg wil ik je vragen of de klacht op klacht.nl gesloten kan worden. Dit kun je doorgeven via een reactie op dit bericht of natuurlijk via een e-mail. Wanneer we na 5 werkdagen geen reactie van je ontvangen beschouwen we deze klacht als opgelost. Met vriendelijke groet, Renske van energiedirect.nl

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De meterstanden op de jaarnota zijn werkelijk doorgegeven. Deze kunnen we niet aanpassen. Het gasverbruik is erg hoog. Dit komt doordat de gasketel defect is geweest. Inmiddels is al aangegeven dat een betalingsregeling getroffen kan worden.

All complaints of