Offered solution:
Het klopt inderdaad dat de meterstanden zijn berekend, dit is echter niet gebeurd door energie:direct. De netbeheerder heeft hier de berekening voor uitgevoerd, dit wil niet zeggen dat alles niet meer gecorrigeerd kan worden.
Wel heb ik begrip voor de vervelende situatie die hieruit is voortgekomen. Ik heb al uw gegevens gecontroleerd en hieruit geconstateerd dat energie:direct alsmede uw netbeheerder fouten hebben gemaakt. Deze fouten moeten uiteraard worden gecorrigeerd.
Uit het landelijk meetregister is gebleken dat de netbeheerder op 24 augustus uw meterstanden met terugwerkende kracht heeft gecorrigeerd. Om deze reden heb ik met spoed een correctienota voor u op laten maken. Volgende week zult u hier bericht over ontvangen.
Betreft de belastingzones is er sprake van een miscommunicatie. Een belastingzone heeft namelijk niets te maken met de locatie waar u woont, maar met het verbruik. Omdat het in rekening gebrachte verbruik zo hoog was kwam dit verbruik in een hogere schaal (of zone) qua energiebelasting. Deze informatie kunt u ook terugvinden op Mijn energie:direct.
Tot slot wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden voor de ontstane verwarring en bijkomende irritaties. Met name in onze service zijn we u tekort geschoten. Wel wil ik u mededelen dat ik de ervaringen meeneem om hiermee de kwaliteit van onze dienstverlening te verhogen.
Wanneer u verder nog vragen, tips en/of opmerkingen heeft, dan kunt u deze richten aan onlineservice@energiedirect.nl. Ik help u graag.
Met vriendelijke groeten,
Jochem, van energie:direct