Complaint: veel te veel gas berekend

user-21520 on 13 September 2010 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Energie direct heeft in 2009 zelf een schatting gemaakt van ons gasverbruik, veel te hoog. Telefoontjes, email etc helpen niet. Overgestapt naar een andere leverancier, maar ook nu maken ze geen gebruik van de juiste eindstand. Terugkijkend in oude jaarnota’s zie ik dat we in 2009 bovendien belast zijn met 2 belastingzone’s voor gas, terwijl we echt maar in 1 zone wonen. Daarbij is de eindstand voor gas op 1 dec. 2008, 39.000 kuub, in de volgende jaarnota verwacht je een beginstand van 39.000 kuub. Maar nee, we beginnen met 42.000 kuub. In één dag 3000 kuub verbruikt??

Gewenste oplossing

Herzien van alle nota’s, een goed overzicht van het verbruik, zonder zelf bedachte standen en toegevoegde zone’s.

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Het klopt inderdaad dat de meterstanden zijn berekend, dit is echter niet gebeurd door energie:direct. De netbeheerder heeft hier de berekening voor uitgevoerd, dit wil niet zeggen dat alles niet meer gecorrigeerd kan worden.

Wel heb ik begrip voor de vervelende situatie die hieruit is voortgekomen. Ik heb al uw gegevens gecontroleerd en hieruit geconstateerd dat energie:direct alsmede uw netbeheerder fouten hebben gemaakt. Deze fouten moeten uiteraard worden gecorrigeerd.

Uit het landelijk meetregister is gebleken dat de netbeheerder op 24 augustus uw meterstanden met terugwerkende kracht heeft gecorrigeerd. Om deze reden heb ik met spoed een correctienota voor u op laten maken. Volgende week zult u hier bericht over ontvangen.

Betreft de belastingzones is er sprake van een miscommunicatie. Een belastingzone heeft namelijk niets te maken met de locatie waar u woont, maar met het verbruik. Omdat het in rekening gebrachte verbruik zo hoog was kwam dit verbruik in een hogere schaal (of zone) qua energiebelasting. Deze informatie kunt u ook terugvinden op Mijn energie:direct.

Tot slot wil ik u mijn oprechte excuses aanbieden voor de ontstane verwarring en bijkomende irritaties. Met name in onze service zijn we u tekort geschoten. Wel wil ik u mededelen dat ik de ervaringen meeneem om hiermee de kwaliteit van onze dienstverlening te verhogen.

Wanneer u verder nog vragen, tips en/of opmerkingen heeft, dan kunt u deze richten aan onlineservice@energiedirect.nl. Ik help u graag.

Met vriendelijke groeten,

Jochem, van energie:direct

All complaints of