Complaint: verbruik september

user-64465 on 05 October 2011 about Simyo in category Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Beste heer, mevrouw,

Naar aanleiding van uw reactie d.d. 1 oktober jl. bericht ik u als volgt.

Van u begrijp ik dat de kosten voor het internetgebruik van € 75,- ontstaan zijn doordat mijn telefoon automatisch verbinding zou hebben gemaakt met het internet netwerk. Allereerst wil ik vermelden dat dit in het verleden nooit is gebeurd en het voor mij onbegrijpelijk is dat dan de kosten zo hoog kunnen oplopen. Ik maak, zoals eerder vermeld geen gebruik van internet op mijn telefoon en heb volgens mij niet eens internet op mijn telefoon. Mijn telefoon is zonder vooraankondiging afgesloten. Pas nadat ik contact met jullie heb opgenomen vernam ik dat dit volgens jullie is gebeurd vanwege het internetgebruik. Ik zou mijn telefoon weer kunnen aansluiten, maar dan alleen tegen betaling van € 100,-. Ik ben het hier niet mee eens.

Na het telefoongesprek op 28 september jl. heb ik meteen mijn specificatie bekeken. Immers dit was een advies van één van uw collega’s om inzage te verkrijgen in mijn verbruik. Zoals eerder gemeld heb ik tot mijn verbazing waargenomen dat het zogenaamde internetverbruik mede plaastvond op dagen dat mijn telefoon al was afgesloten. Dit lijkt mij zeer onwaarschijnlijk en bevestigd ook mijn vermoeden dat er kennelijk sprake is van een fout. De overige dagen van de maand heb ik namelijk ook geen internet gebruikt, noch heeft mijn telefoon automatisch verbinding gemaakt met het internet netwerk.

Nu uit de specificatie blijkt dat er geen sprake kan zijn van internetverbruik en zeker niet gebruik voor € 75,- wil ik jullie verzoeken om mijn telefoon kosteloos weer aan te sluiten en alleen mijn gebruikelijke abbonnementkosten in rekening te brengen (dus niet de extra kosten vanwege kennelijk internetverbruik) en zulks binnen 5 werkdagen.

In afwachting van uw reactie.

Met vriendelijke groet,

S. Lachman

Desired solution:

mijn telefoon kosteloos weer aan te sluiten en alleen mijn gebruikelijke abbonnementkosten in rekening te brengen (dus niet de extra kosten vanwege kennelijk internetverbruik) en zulks binnen 5 werkdagen.

All complaints of