Complaint: Verhoging factuur met 925 euroen 250 euro kosten bij opzegging

user-36239 on 16 January 2011 about EnergieDirect in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Energie direct?? Wat mij betreft een regelrechte afrader. Na eerder goede ervaringen ook wat betreft de eindafrekening (laatste keer 25 euro bijbetalen) kreeg ik dit jaar, bij geen wijziging in mijn energiebeleid (ook geen wiedplantage) ineens een termijnfactuur van 950 euro. Ik heb dit gelijk via mijn bank laten storneren en heb een klachtenmail gestuurd. Inderdaad vrij snel antwoord, of ik nog eens de meterstanden wilde controleren. Dit heb ik gedaan en er was geen fout ingeslopen. Reactie van energiedirect; we zijn de afgelopen jaren de nachtstroom vergeten te berekenen. Blijkbaar rechtvaardigt dit een factuur die 3* hoger ligt dan het bedrag dat ik ik in een jaar betaalde. Zij zouden hier nog op terugkomen echter vervolgens niets meer geoord, ook niet na bevestiging van mijn meterstanden naar hun organisatie.
Vervolgens kwam er een mailtje langs van de consumentenbond waaruit bleek dat ik 200 euro per jaar zou kunnen besparen door over te stappen naar Essent. Omdat ik toch binnenkort ga verhuizen daarmee doorgegeven dat ik wilde overstappen waarop ik een mail kreeg dat ik nog eens 250 euro mocht betalen voor het vroegtijdig beeindigen van het stilzwijgend verlengde contract. Dus wilt u uzelf een hoop ellende besparen, neem een energieleverancier die transparant is en
– niet ineens de factuur met 900 euro per jaar verhoogt
– geen kosten rekent voor het overstappen wegens mijns indiens volstrekt legitieme redenen (onverklaarbare stijging energierekening en verhuizing)

Gewenste oplossing

Een goede verklaring waarom het termijnbedrag in een maal met 925 euro weordt verhoogd.
De mogelijkheid om kosteloos te kunnen overstappen bij ontevredenheid over de dienstverlening

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by EnergieDirect

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by EnergieDirect

EnergieDirect

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

.

All complaints of