Complaint: Verhuizing niet goed geregeld.

user-80420 on 17 January 2012 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wat is het geval?
Op 1 december zijn we verhuisd van Rhenen naar Bunnik. Dit heb ik in november doorgegeven, dit is ook bevestigd.

Op 1 december is er ook een monteur langs geweest om e.e.a. aan te sluiten. Omdat we net verhuisd waren kon hij alleen de Experiabox aansluiten, dit na akkoord van onze zijde. Tot zover was ik lovend over de service.

Twee weken later waren we zover dat ik mijn internet en telefoon wilde aansluiten. Dit bleek niet te lukken omdat er geen signaal was. Ik ben gaan bellen met de klantenservice, dezelfde dag is er (op afstand) naar gekeken door een monteur. Zijn verhaal was dat het probleem in een schakelkast lag en dat hij dat niet op kon lossen. Dit moest een ander team doen, bij navraag naar een tijdsindicatie zie hij: 2 dagen. Om kort te gaan: 2 dagen werden 4 dagen, 4 dagen werden 2 weken en 2 weken werden 6 weken. De 6 wekentermijn is nog niet om maar ik ben het ondertussen meer dan zat. Dit is geen manier van doen in mijn ogen.
Afgelopen vrijdag zou alles geregeld zijn, alles deed het ook….tot gisteravond. Weer bellen, Experiabox gereset. Alles deed het weer….voor 10 minuten…nu weer niks.

Bijkomstig probleem, blijkt nu, is dat de verhuizing niet goed doorgevoerd is: er wordt nog steeds geld afgeschreven voor de aansluiting op mijn oude adres. Toen ik dat storneerde kreeg ik binnen 1 dag een brief met een verzoek tot betaling met als bijgevoegde zin: ‘Als wij voor 12 januari 2012 geen volledige betaling of reactie van u hebben ontvangen, behouden we ons het recht voor om uw diensten bij KPN te laten blokkeren.’ Ik snap dat dit 2 gescheiden diensten zijn, maar misschien snapt men dat dit bij mij in het verkeerde keelgat schoot.

Conclusie:
• KPN(of een afdeling) heeft haar zaakjes herhaaldelijk niet op orde, als consument draai ik daarvoor op.
• Bellen heeft geen enkel nut, want men kan en durft me niks meer te vertellen. Doorverbinden wil men niet, want “zo werken we niet”. Op de vraag of mijn situatie dan normaal was, moest men het antwoord schuldig blijven.
• Als consument ben ik overgeleverd aan de goede wil van anderen, en op die anderen heb ik geen invloed. Dat bevalt me niet, want ik ben een betalende consument, KPN zegt nog altijd dienstverlenend te zijn, maar op dit moment merk ik daar niks van.
• Over de gemaakte kosten en de tijd dat ik niet gebruik heb kunnen maken van de diensten van KPN krijg ik een vergoeding, daar zit ik ook niet over in. Belangrijkste voor mij is dat ik gewoon kan bellen, internetten en TV kan kijken!

Update 19-01: Alles lijkt het nu te doen, hopelijk ook voor langere tijd.
Financiële afwikkeling is in gang gezet…

Desired solution:

Alles doet het weer / financiële compensatie voor de tijd dat ik geen gebruik heb kunnen maken van de diensten / terugbetaling van de diensten op mijn oude adres / vergoeding voor gemaakte kosten (telefoon / tijd)/ klinkt vreemd: uitleg!!

All complaints of