Complaint: Verkeerd ingevoerd bankrekeningnummer zorgt voor een lawine van fouten

user-217249 on 09 December 2013 about KPN Internet in category Alles-in-1

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn verhaal zet ik op papier omdat ik het anders moeilijk kan uitleggen wat mij is overkomen en nog steeds overkomt en omdat ik wil dat dit nu eens ophoudt want het kost mij mijn zenuwen.

1. Wonende op een adres in Terneuzen maak ik al jaren naar tevredenheid gebruik van een KPN abonnement Altijd Bellen naar vast en mobiel. De rekening van dit abonnement staat op naam van mijn partner.
2. Per 1 november zou ik verhuizen naar Bergen op Zoom.
3. Omdat ik het abonnement van KPN Altijd Bellen wel prettig vond wilde ik een soortgelijk abonnement voor mobiel. Daarom alsnog voor informatie gebeld naar KPN.
4. De dame aan de lijn sprak over een Mobiel Altijd Bellen abonnement en maakte alles daarvoor in orde. Extra aantrekkelijk ook omdat er een gratis i-Phone ter beschikking zou worden gesteld.
5. Tegelijkertijd vroeg ik aan de dame of zij kon zorgen dat het KPN abonnement in Terneuzen kon worden opgezegd per 31 oktober vanwege de verhuizing naar Bergen op Zoom.
6. Toen ratelde zij aan één stuk door of ik een Alles in 1 abonnement wilde hebben op het nieuwe adres in Bergen op Zoom. Dat zou ook nog eens 10 euro voordeel opleveren voor het mobiele abonnement enz. enz. Omdat ik in Bergen op Zoom nog geen abonnenement had leek mij dat wel wat .
7. Mogelijk door de haast van het koppelverkopen dat de dame ook snel een rekeningnummer heeft ingevoerd. Dat blijkt later niet het rekeningnummer wat ik opgaf maar een verkeerde, nl. een rekeningnummer van KPN zelf.
8. Vanaf dan ging alles mis. De pakketdienst kwam met de i-Phone langs, kon het echter niet achterlaten. Het gescande paspoort was wel juist bij het tonen van het betaalpasje ging het mis. Dat bleek natuurlijk niet te kloppen met het verkeerd ingevoerde rekeningnummer op het KPN formulier. Dus heeft de pakketdienst het weer mee terug genomen. Gebeld naar KPN en daar bleek niemand het verkeerde nummer te kunnen corrigeren. Dus kwam de pakketdienst weer hetzelfde ritueel de volgende dag herhalen.
9. Weer gebeld met KPN en niemand die wist hoe je dat rekeningnummer nu moest wijzigen zodat ik de handel dan wel kon ontvangen en het met het abonnement verder kan. Naar de naburige KPN winkel gestuurd. Die kon ook niets voor mij doen en ik kreeg het advies om de hele bestelling maar terug te draaien, dus OOK de Alles in 1 abonnement. De medewerker in de KPN winkel heeft zelf alles ingevoerd en erop toegezien dat de annulering werd doorgegeven. Dat zag hij kennelijk ook op zijn scherm . Ter verificatie heb ik zelf ook gebeld naar 0800 nummers enz. van KPN

10. Vervolgens tóch een pakket met 3 dozen apparatuur voor Alles in 1 internet+bellen spullen gekregen maar nu op het adres te Bergen op Zoom. De op dit adres aanwezige bouwvakkers hebben het pakket kennelijk in ontvangst genomen. Ik heb het niet geopend maar het was een zwaar pakket dus ik neem aan dat het een modem was e.d.
11. Weer gebeld wat ik ermee aan moest want het was toch geannuleerd? Weer het hele verhaal verteld en door medewerkers KPN gecontroleerd. “Ja het was geannuleerd” werd er gezegd stuurt u de handel maar naar een Service Retouren KPN kantoor in Alphen a.d Rijn. Aldus gedaan en ik dacht dat het nu geregeld zou zijn.
12. Nu krijg ik weer een mail met de boodschap: ” U hebt bij ons een abonnement afgesloten voor Alles-in-één. Via deze email laten wij u weten dat uw aansluiting vanaf 25 oktober 2013 klaar is voor gebruik. De apparatuur die u ontvangen hebt kan vanaf die dag aangesloten worden”
13. Weer gebeld en gechat met een medewerker Rogier en die zegt weer: “Er is helemaal niet opgezegd” !!

Als dit niet ophoudt en ik steeds over de “bestelling” mailtjes en pakketjes krijg stap ik met dit verhaal gewoon naar Radar of de Nationale Ombudsman. Toen ik bij het postkantoor mijn pakketten afleverde zei men daar dat zij vaker te maken hebben met dit soort stunts van KPN! Het lijkt wel een soap!
Ik wil dat dit ophoudt en ik zeg alles op wat mij enigszins privé met KPN verbindt. Ik weet niet hoeveel tijd ik hier onderhand aan besteed heb. Dus geen vaste en geen mobiele telefonie of internet e.d. meer en zeker niet op het adres te Bergen op Zoom. Daar ben ik inmiddels op Ziggo overgegaan.
Nu weer een rekening ontvangen met het bericht om te betalen voor de opzegging!!
Ik ben niet van plan te betalen voor een fout van één van jullie medewerkers die waarschijnlijk geïnstrueerd wordt om allerlei koppelverkopen te doen.

Wat moet ik nu in hemelsnaam nog doen??

Desired solution:

Ik wil helemaal niets, maar dan ook niets meer van KPN ontvangen!

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about KPN Internet

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to KPN Internet about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind KPN Internet to pickup complaint

All complaints of