My complaint:
Op 9 februari 2012 om 23.04 uur zou de trein van Leeuwarden naar Groningen vertrekken.
Dat deed hij ook, maar hij reed meteen al zeer langzaam en stopte zelfs helemaal na het verlaten van de stad. Er werd door de machinist een klein technisch probleem gemeld door de intercom.
De trein reed na een kwartier ongeveer langzamer dan normaal naar Cammingaburen. Ook het verder rijden vanaf dat station ging met haperingen gepaard. De trein bleef helemaal stilstaan, een paar honderd meter voorbij Cammingaburen. De machinist meldde na geruime tijd dat hij het probleem niet kon oplossen, en de trein zou laten terugslepen naar Leeuwarden: het was inmiddels 00.30 uur.
Alle paasagiers werden door de sleeptrein op station Cammingaburen uit de trein gelaten met de boodschap dat ze door een trein vanuit Leeuwarden zouden worden opgepikt. Dit duurde erg lang en het was erg koud. De trein uit Groningen stopte en daar zijn we met zijn allen ingestapt terug naar Leeuwarden. Deze trein heeft ons daarna naar Groningen gebracht waar we circa 01.45 uur aankwamen.
Er reden geen stadsbussen meer. ik moest noodgedwongen een taxi nemen.
Desired solution:
Ik stel voor dat Arriva mijn reiskosten betaalt voor de trein en voor de taxi, d.i. € 5,40,- voor de treinreis (korting verdisconteerd) plus € 17,50 voor de taxirit van het Hoofdtatation naar mijn huisadres in Beijum Groningen.
Dit is samen 22,90 euro Graag op rekeningnummer 1692871 tnv AMJ Riemersma Groningen