Complaint: voorschotbedrag te hoog!

sybrandfolkersma on 30 September 2009 about NLE in category Energieleveranciers

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn voorschotbedrag bij de N.E.N. (Nederlandse Energie Maatschappij) is veel te hoog. Momenteel betaal ik 153 euro per maand als voorschotbedrag voor gas/stroom. Bij mijn vorige energieleverancier Essent betaalde ik 65 euro per maand als voorschotbedrag en kreeg volgens de eindafrekening ook nog een hoog bedrag terug.

Wegens een misleidende reclame ben ik helaas in juli overgestapt naar de N.E.N. Dit is een bedrijf waarvan ik dacht dat het goedkoper zou zijn dan Essent. Helaas is dit niet het geval en betaal ik zelfs maandelijks teveel voor stroom/gas. Na vele telefoontjes met de N.E.N. kan ik concluderen dat ze niet bereid zijn het maandelijkse voorschotbedrag te verlagen naar bijvoorbeeld 50 euro.

Ik ben overgestapt naar de N.E.N met de gedachte dat ze goedkoper zouden zijn. Wat blijkt nu dat ze om wat vage redenen het voorschot enorm hoog inschatten waar ik het absoluut niet mee eens ben. Ik woon alleen in een kleine nieuwbouw woonstudio (45m2) welke super geïsoleerd is en ook nog voorzien is van een warmte terug win installatie en vloerverwarming. Door de verkopende partij van deze woonstudio is destijds het maandelijkse verbruik voor gas/licht ingeschat op 30 euro per maand.

Kortom, genoeg redenen om het voorschotbedrag naar beneden te brengen. Het is toch de bedoeling dat je als klant je eigen verbruik betaald en niet het jaarlijkse vermogen van de N.E.N. op peil houdt zodat ze mooi rente kunnen vangen..? Bij Essent betaalde ik maandelijks ook al teveel en wil graag per direct het voorschotbedrag verlagen naar maximaal 50 euro.

(kopieën van Essent, de vorige energieleverancier kan ik toesturen als bewijs. Verder informatie over de woning, enz..

Message from

14 years ago - Beste sybrandfolkersma, U heeft een bericht achtergelaten op dit forum waarin u aangeeft dat uw voorschotbedrag te hoog is. Graag wenst de Nederlandse Energie Maatschappij persoonlijk contact met u op te nemen om een passende oplossing te bieden. Om u beter van dienst te zijn verzoek ik u, uw naam, adresgegevens en telefoonnummer te mailen naar internetklantenservice@nlenergie.nl. Wij zullen binnen 7 dagen contact met u opnemen. Met vriendelijke groet, Het Internet Klantservice Team Nederlandse Energie Maatschappij

Message from from Klacht.nl

14 years ago - Complaint is picked up by NLE

All complaints of