Complaint: Waardeloze service van See Tickets.nl na annulering concert Duran Duran

user-86581 on 20 February 2012 about Seetickets.nl in category Kaartenverkoop

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Wat is er aan de hand; vorig jaar maart heb ik 3 kaartjes (incl. annuleringsverzekering) gekocht voor het concert van Duran Duran (gepland op 11 juni 2011). Dit concert werd georganiseerd door The Haque Jazz en de kaartverkoop was uitbesteed bij See Tickets.nl. Ik heb de kaarten keurig betaald aan See Tickets.nl en de bevestigingen zijn per mail binnengekomen. So far so good.

Maar helaas werd, begin mei vorig jaar, bekend dat de zanger van DD, Simon le Bon, last van zijn stem had en dat alle concerten die gepland waren, geannuleerd zouden worden, en dat gold ook voor het concert in Den Haag.

Er werd een nieuwe concertdatum gepland (2 september 2011), maar op 8 juli kreeg ik een email waarin vermeld stond dat dit concert ook geen doorgang kon vinden ivm. de stemproblemen. Toevallig heeft DD op 1 september jl. wel gewoon opgetreden in de UK, evenals een week later. Dus die stemproblemen zijn een beetje vaag en het is ook erg knap staaltje in de toekomst kijken dat men op 8 juli al weet dat de zanger op 2 september stemproblemen gaat krijgen.

Vervolgens weer een radiostilte, en ook op de website van See Tickets.nl was geen enkele informatie meer terug te vinden en stond er verder niets over een nieuwe datum of over het terugbetalen van de tickets.

Daarom heb ik maar, eind juli, een email gestuurd. En als antwoord (29 juli) kreeg ik terug: Na de afgelasting van het concert van Duran Duran is er veel onzekerheid ontstaan
over het doorgaan van het concert op een alternatieve datum. See Tickets is afhankelijk van de organisatie van The Hague Jazz m.b.t. eventuele terugbetaling van de kaartprijs. Tot op heden is er geen nieuwe informatie over Duran Duran en kunnen wij helaas niet tot restitutie overgaan. We bieden u hiervoor onze excuses aan. We dringen er bij de organisatie op aan om meer duidelijkheid te bieden en we hopen u zo snel mogelijk te kunnen berichten. Tot dat moment moeten we u om geduld vragen. Het spijt ons dat we u op dit moment niet anders kunnen informeren. (Ik kreeg toen al het rare gevoel dat er iets anders aan de hand was.)

Maar op 8 augustus jl. volgde er een nieuwe, hoopvolle email: Zoals beloofd houden we u op de hoogte van de ontwikkelingen rondom het concert van Duran Duran. Daarom sturen wij u onderstaand bericht, dat wij zojuist van de organisator hebben ontvangen: “De organisatie van The Hague Jazz en het management van Duran Duran zijn in vergevorderd stadium om het concert van Duran Duran aan te kondigen. Vanwege de zeer complexe situatie, er moeten tientallen nieuwe shows gepland worden, laat het bekend worden van deze datum nog even op zich wachten. De organisatie van The Hague Jazz gaat er echter vanuit dat het concert in januari 2012 gaat plaatsvinden in/rond het Kyocera stadion te Den Haag. met vriendelijke groet. The Hague Jazz”
Zodra er meer informatie bekend is laten wij u dat uiteraard weten.
Met vriendelijke groet,
See Tickets

Maar na dit bericht bleef het weer oorverdovend stil aan de kant van See Tickets.nl. Ik heb diverse emails gestuurd (geen reactie), het dure 0900 informatie nummer van See Tickets.nl gebeld (de klantenservice wist van niks) maar geen nieuwe datum. (Nog even iets anders, waarom heeft een ´klantenservice zo’n belachelijk duur 0900 nummer ter beschikking? Je betaalt nl. 0,45 per minuut en je staat gemiddeld zo’n 10 tot 15 minuten in de wacht.)

Totdat ik op 24 november jl. ineens weer een teken van leven van See Tickets.nl kreeg, per mail: Met dit bericht informeren wij u over de huidige stand van zaken met betrekking tot het uitgestelde concert van Duran Duran. Al enige tijd probeerden wij te achterhalen of dit concert alsnog plaats zal vinden. Daar werd door ons geen duidelijkheid over verkregen. Op 1 november 2011 is de organisator van het concert (The Hague Jazz B.V.) door de rechtbank ‘s-Gravenhage in staat van faillissement verklaard, met benoeming van mr. S.H. Broeseliske tot curator.
Van de curator van The Hague Jazz B.V. vernamen wij; “Er komt helaas geen concert meer. Er is ook geen geld aangetroffen om de kopers de betaalde entreegelden terug te betalen. Kaartkopers kunnen hun vorderingen indienen bij:
Mr. S.H. Broeseliske, curator
Laan van Zuid Hoorn 31
2289 DC RIJSWIJK
Of per email: mm@brvl.nl
Deze vorderingen worden dan op de lijst van voorlopig erkende concurrente crediteuren geplaatst. Het is evenwel niet waarschijnlijk dat er een uitkering aan de concurrente crediteuren zal plaatsvinden.

Op grond van de van toepassing verklaarde voorwaarden (artikel 7.2) is See Tickets zelf niet tot terugbetaling van de entreegelden aan de kopers verplicht. See Tickets faciliteert de kaartverkoop voor producenten; ticketgelden worden aan deze producenten overgedragen. See Tickets is daarom niet in staat om ticketgelden aan u als consument uit te keren. Wij verwijzen u hiervoor naar de curator. SeeTickets betreurt het definitief niet doorgaan van het concert van Duran Duran en het faillissement van de organisator. Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende te hebben ingelicht.
Met vriendelijke groet,
See Tickets

Dat was dan dat, geen concert en ook geen geld terug. Nu had ik had ook een annuleringsverzekering, via de gerenommeerde verzekeringsmaatschappij De Europeesche, afgesloten. En volgens de voorwaarden van deze annuleringsverzekering heb ik recht op teruggave van de annuleringspremie! (Dit is niet veel, maar toch.) In artikel 3.2 van de voorwaarden staat nl. dat ‘er bestaat geen recht van teruggaven van de premie, tenzij sprake is van annulering door de organisatie van het evenement’. Ik heb hiervoor, op de website van See Tickets.nl en op aanraden van De Europeesche, een formulier ingevuld, maar je raadt het al, wederom geen reactie.

Intussen is er ook een besloten FB pagina opgericht, ‘Ik wil mijn geld terug van het Duran Duran concert’, en daar heb ik me bij aangesloten. De leden van deze pagina hebben allemaal een brief + email gestuurd naar de directeur van See Tickets.nl en uiteindelijk heeft slechts 1 persoon geld terugontvangen, in de vorm van cadeaubonnen. Het antwoord op mijn brief en email, die exact hetzelfde was, luidde: De vergoeding aan de betreffende persoon betreft een individuele vergoeding voor een klacht over de dienstverlening van See Tickets (welke toevallig betrekking had op een bestelling voor Duran Duran). Het gaat dus niet om restitutie van de tickets. Met andere woorden, jij kan naar je geld fluiten. En ook op de restitutie van de annuleringsverzekering wordt niet ingegaan.

Nu denken jullie misschien, waar maak je je nou zo druk om. Dat zal ik uitleggen; See Tickets.nl pretendeert op haar website een bonafide, officieel verkooppunt te zijn en zij zijn dan ook aangesloten bij de keurmerken ‘Weet waar je koopt’ en ‘Sken’. Deze keurmerken zijn bedoeld om malafide verkooppunten aan te pakken en om aan jou, de consument dus, duidelijk te maken dat je alleen kaarten en tickets moet kopen, via bedrijven, die aangesloten zijn van deze keurmerken.

Maar het geeft wel een vals gevoel van veiligheid want uiteindelijk laat See Tickets.nl haar klanten behoorlijk in de kou staan. En, al speurend op internet, is gebleken dat dat niet alleen het geval is met DD-concert, want meer mensen hebben slechte ervaringen met de ticketverkoop via See Tickets.nl

Natuurlijk heb ik bij alle consumentenprogramma’s, zoals Kassa, Radar etc. mijn relaas uit de doeken gedaan maar wilde ik jullie mijn zeer slechte ervaringen met See Tickets.nl niet onthouden.

Desired solution:

Volledige terugbetaling van de concertkaarten en de annuleringsverzekeringspremie

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Seetickets.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Seetickets.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Seetickets.nl posted

Comment by poster of the complaint

12 years ago - Sorry, maar ik vind de geboden oplossing van See Tickets.nl helemaal geen oplossing. Zij innen het geld van de klanten en verwijzen doodleuk naar de curator van de organisatie. Ik heb geen kaarten bij de organisatie gekocht maar bij See Tickets.nl dus zij dienen mij het geld terug te geven.

Seetickets.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Na het definitief niet doorgaan van het concert van Duran Duran hebben wij alle klanten geïnformeerd.
We betreuren dat er door het faillissement van de organisator geen restitutie kan worden geboden.
Er is lang daarom lang gezocht naar een oplossing, die helaas niet kon worden gevonden. Het spijt ons indien de berichtgeving in dit proces tekort is geschoten.
Mocht u uw vordering nog niet hebben ingediend dan verwijzen wij u door naar de curator Mr. S.H. Broeseliske via mm@brvl.nl.

Alle klanten die een annuleringsverzekering hadden afgesloten hebben inmiddels bericht ontvangen van Europeesche Verzekeringen.

All complaints of