My complaint:
Omschrijving klacht
In 2008 is mijn buurvrouw overgestapt naar Energie:direct toen er iemand van dit bedrijf aan de deur kwam. Deze mijnheer heeft echter het verkeerde huisnummer genoteerd waardoor mijn contract met Woonenergie is komen te vervallen (zonder dat ik hiervan op de hoogte ben gebracht) en mijn buurvrouw rekeningen heeft ontvangen (en betaald) van de door mij gebruikte energie.
Energie:direct wil echter niets aan de situatie doen en vind dat ik maar rechtreeks aan de buurvrouw het door haar teveel betaalde bedrag moet betalen terwijl ik geen klant bij hun ben en ook nooit ben geweest. Ik wil niet aan derden mijn energierekening betalen maar ik wil wel graag vrienden blijven met mijn buren.
Daarnaast blijk ik nu helemaal geen leverancier meer te hebben.
Energie: direct heeft geen contact met mij opgenomen om excuses aan te bieden en om een oplossing te zoeken. Ze reageren niet op de mail die ik hun dan maar heb gestuurd. Zij vinden dat mijn buurvrouw fout zit omdat zij het huisnummers beter had moeten controleren (wat ze overigens al een aantal keren telefonisch heeft doorgegeven maar waar niets mee is gedaan).
Gewenste oplossing
1. Excuses dat Energie:direct fouten heeft gemaakt door EN het verkeerde huisnummer te noteren EN geen controle uit te voeren op de corresponderende namen bij het adres (en uiteraard de belofte dat dit NOOIT meer kan gebeuren).
2. Energie:direct dient ervoor te zorgen dat ik met terugwerkende kracht klant ben bij woonenergie.
3. Woonenergie dient mij een rekening te sturen over de gebruikte energie sinds de laatste rekening die wij van hun hebben mogen ontvangen.
4. Energie:direct betaald het teveel betaalde bedrag van mijn buurvrouw met de daaover wettelijk verschuldigde rente terug aan mijn buurvrouw.
Mocht het zijn dat mijn leverancier duurder is, dan heb ik pech, mocht de mijne goedkoper zijn, dan heeft Energie:direct pech.