Complaint: was wel thuis, geen briefje in bus

user-60676 on 06 September 2011 about Selektvracht in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Vanochtend rond 10.00 uur was de status van mijn pakje “bezorger onderweg” dus ben ik thuis gebleven, om 18.00 nog niks ontvangen. Bij het controleren van de status zie ik tot mijn verbazing dat er staat geadresseerde was niet thuis! Ik was de hele dag thuis en gezien ik in een studio woon is het onmogelijk de bel niet te horen. Ook lag er geen briefje in de brievenbus.

Desired solution:

Als het de bedoeling is dat mijn pakje een bepaalde dag wordt afgeleverd (status: bezorger onderweg) maar de bezorger er onverhoopt niet aan toe komt is dat jammer maar geen probleem. Ga echter niet zeggen dat een geadresseerde niet thuis was als er überhaupt niet is geprobeerd het pakketje op die dag te bezorgen. Zo leggen jullie de oorzaak onterecht bij de geadresseerde. Ik wens mijn pakketje vandaag nog te ontvangen al ga ik er niet vanuit dat dat nog mogelijk is.

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is picked up by Selektvracht

Message from from Klacht.nl

13 years ago - Complaint is solved by Selektvracht

Responded on 30 September 2011 at 15:15

Nadat Selektvracht volgens hun track en trace site zogenaamd 6 bezorgpogingen heeft gedaan, waarvan ik er overigens drie de hele dag thuis was en van geen van de zes keer een briefje in de bus lag, had ik de hoop aardig opgegeven. De zevende dag kom ik thuis, en ligt er voor de buitendeur een lege opengescheurde doos. In eerste instantie was ik ontzettend boos, denkende dat de bezorger zo dom was om mijn pakket voor de buitendeur achter te laten waarna de inhoud was gestolen. Echter bij het openmaken van mijn brievenbus bleek mijn bestelling daar los in te zijn gegooid. De bezorger heeft dus mijn pakket geopend en de inhoud daarvan in de brievenbus gepropt, en de opengescheurde doos voor de deur laten liggen. Nou was ik uiteraard opgelucht dat ik na zoveel dagen eindelijk mijn bestelling had en dat deze toch niet uit de doos was gestolen, maar dat neemt niet weg dat dit natuurlijk een achterlijke manier van bezorgen is. Andermans post openmaken is strafbaar! Een bezorger zou toch beter moeten weten. Op mijn mails aan selektvracht hierover heb ik overigens tot op heden nog niks gehoord. Het lijkt me duidelijk dat ik nooit meer zaken zal doen met (bedrijven die zaken doen met) Selektvracht.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - User added a review about the solution that Selektvracht posted

Selektvracht

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij hebben deze klacht opgepakt met onze bezorger en benaderen de geadresseerde hierover. Het pakket is vanavond (donderdag 8-09-2011) opnieuw in bezorging.

Selektvracht B.V. Team

All complaints of