My complaint:
1 augustus 2013 heb ik, samen met mijn ex-partner, een huis verkocht met een restschuld van bijna 70.000 euro. Het huis stond al ruim 4 jaar in de verkoop, mijn ex woonde er nog. Ikzelf ben een nieuw leven begonnen in een nieuwe stad. Door de huizenmarkt en tegenwerking van mijn ex (hij wilde niet zakken met de prijs) hebben we het uiteindelijk toch kunnen verkopen in de veronderstelling dat we (gedeeltelijke) kwijtschelding konden verwachten van de NHG. Over de kwijtschelding is nog steeds onduidelijkheid gezien zij regels hebben aangepast. Ik ben al ruime tijd weg uit het huis maar verdien meer dan mijn ex, daarom vindt de NHG dat ik best in het huis had kunnen blijven wonen volgens nieuwe berekeningen. Dit kwam nogal als een schok, weer in dat huis wonen was voor mij geen optie gezien het nieuwe leven dat ik met een andere partner in een nieuwe stad heb opgebouwd.
Ik heb meerdere malen contact gehad met de SNS (bijzonder beheer), zij hebben mij steeds doorverwezen naar NHG. MAar bij NHG kwam ik ook niet veel verder. Ik voelde mij aan mijn lot overgelaten, ik had geen idee wat te doen. Toch besloten het huis te verkopen op hoop van zegen dat NHG misschien een gedeelte zou willen kwijtschelden, deze restschuld heeft verstrekkende gevolgen voor mijn toekomst (kinderen krijgen en dergelijke, verhuizen). Bovendien heeft dit hele gedoe een zwaar negatief effect op mijn dagelijks functioneren gehad. Ik ben van mening dat de SNS flink tekort is geschoten, zij hebben medegedeeld dat er een restschuld over zou blijven en daarna hield het op. Ik heb gevraagd om een contactpersoon maar hier werkten zij niet mee is mij verteld. Ik had graag gezien dat er met mij, mijn ex, de SNS en NHG samen naar een oplossing werd gezocht. Nu is het mijn probleem gemaakt en moest ik het zelf maar uitzoeken, althans, zo voelt het.
Desired solution:
Dat de SNS laat zien hierin tekort te hebben geschoten, je kunt als bank je klant niet zo aan haar lot overlaten in kwesties als deze. Het gaat om heel veel geld met grote gevolgen voor de toekomst. Het kan gevolgen hebben voor het afsluiten van een abonnement, verhuizen kan ik de komende jaren niet. Ik vind dit heel oneerlijk aangezien ik een hardwerkende verpleegkundige ben en altijd netjes mijn rekeningen betaal, ik kan niet rood staan en heb verder geen schulden.