Complaint: Vertrouwen kwijt!

user-152038 on 08 January 2013 about Woonsquare in category Meubelwinkels

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Halverwege 2010 hebben wij bij Woonsquare Eindhoven onze nieuwe bank gekocht. We wilden absoluut geen Chinees goedkoop modelletje maar een goede stevige bank die ook wel wat mocht kosten. Mijn man is vrij stevig en we wilde zeker voorkomen dat we doorgezeten zitplaatsen zouden krijgen na een jaar of 2/3.

We zijn door de verkoper goed geinformeerd en hij adviseerde ons een model met binnenvering en vulling.
Zo kwamen we bij de 2 en 3 zits bank die we uiteindelijk gekocht hebben. We hebben flink onderhandeld in de prijs. Vraagprijs was 2900 euro en we hebben uiteindelijk 2200 euro betaald.

Qua leveren en levertijd is alles goed gegaan, ze waren iets te laat maar voor ons geen probleem.

Helaas begon de 3 zitter al vrij snel te kraken en de zittingen “leeg” te raken. Na een beetje gezeur en geklaag op en neer zijn ze eindelijk de bank op kom halen en gaan repareren. Hierna begon ook de tweezitten dezelfde symptonen te vertonen. Ook deze bank opgehaald en gerepareert.

Inmiddels 1,5 jaar later zijn weer alle zittingen van de drie zitter “leeg” en doorgezakt!! Mijn man heeft zelfs lichamelijke klachten gekregen van het schuinzitten in de bank. We hebben dit lang te wijten gehouden aan zijn werk als vertgenwoordiger in de auto maar hij heeft nu een nieuwe auto met zeer goed stoelen en de pijn blijft.

Gisteren hebben wij twee onafhankelijke meubel monteurs ontvangen en naar de banken laten kijken. Deze zeiden beide dat er GEEN binnenvering in de bank zaten maar gewone banden!! Hier hadden we nog zo nadrukkelijk om gevraagd! Ook was het frame van de bank niet veel waard en de balken tussen de zitplaatsen waren compleet ingezakt.
Het leder op de banken was wel van goede kwaliteit en waarschijnlijk zijn dat ook de grootste kosten geweest van de gehele bank! Wij schrokken enorm van dit nieuws en voelen ons enorm bedonderd!

Als je nu tegen me zou zeggen, tja dat heb je nu eenmaal met een goedkoop China bankstelletje, Prima, dan is het nog zonde maar het risico zit erin. Maar Na 2,5 jaar mag je dit toch niet verwachten van dit soort duurdere banken!

Ik kom zelf uit de woonbranche en weet hoe het er aan toe gaat en dat uit alle banken die ze verkopen waarschijnlijk een paar procent niet goed is maar ik baal enorm dat wij onder die paar procent vallen en er geen vertrouwen meer in hebben.

Desired solution:

Wij zouden graag een tegemoetkoming in de kosten willen zien om de bank door een onafhankelijk iemand te laten maken. Natuurlijk staan we open voor een service monteur van jullie om de bank te beoordelen maar er wordt door jullie niet meer aan de bank gesleuteld. Daarvoor zijn we echt het vetrouwen kwijt.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have sent an email to Woonsquare about your complaint

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Woonsquare

All complaints of