Complaint: Geen enkele medewerking en compassie na inbraak flat

inbraak on 25 June 2013 about Woonstad Rotterdam in category Woningcorporaties

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Tijdens de vakantie is ingebroken in flat op de plantagestraat 8a, 3061SZ Rotterdam. Deze inbraak vond plaats via balkon 1e verdieping aan de achterzijde van de en het forceren van raamsloten bij kamer die uitkomt op balkon. De inbrekers hadden gemakkelijk toegang tot de achterkant van het flatgebouw, omdat het hek van de gemeenschappelijke tuin niet was afgesloten door de Gemeente die het onderhoud verzorgt.
Het niet afsluiten van het hek is al vele malen als klacht door vele bewoners van de flats aan Woonstad Rotterdam doorgegeven zonder resultaat.
Bij thuiskomst werd de inbraak ontdekt. Meteen is door de eigenaar G.J.Schreuder contact opgenomen met de Politie, VVE, onderdeel van Woonstad Rotterdam en Woonstad Rotterdam
met het verzoek om zo snel mogelijk de sloten van de gemeenschappelijke ingang voorzijde en tuinzijde, de voordeur van nr. 8a (nb.de reserve sleutels waren gestolen waardoor de inbrekers via de voordeur vertrokken zijn)en
de sloten van het geforceerde achterraam te vervangen.
Toen begon een ware nachtmerrie voor de gedupeerden. Zij werden van de VVE , waar de opstalverzekering loopt naar Woonstad , waarvan de VVE is onderbebrachr) gestuurd en omgekeerd zonder resultaat. De persoon via wie het kontakt loopt is de Sacha Stevensen, zijn baas is de heer Eikelenboom. De heer Stevensen zei dat hij pas wat kon doen als hij het procesverbaal heeft . Zo snel kon de politie niet werken. Zij moesten ook nog sporen onderzoek doen. Andere bewoners ondervonden ook weinig medewerking om het voorzichtig uit te drukken.
Ook aan het verzoek om het tuinhek te sluiten met een sleutel is nog niet voldaan.
De gedupeerde heeft vervolgens diezelfde avond uit veiligheidsoverwegingen via een particulier bedrijf nieuwe sloten laten aanbrengen.
De heer Stevensen heeft via een mail te kennen gegeven dat hij de gemaakte kosten voor het vervangen van de sloten “eigenlijk” niet kan vergoeden, maar na het versturen van de originele rekening wil kijken wat hij kan doen. Hij laat de gedupeerden dus in grote onzekerheid, c.q. bungelen. Hij heeft tot nu toe geen enkel blijk van medeleven en compassie gegeven.
De gedupeerden, met name mevrouw Schreuder, zijn behalve emotioneel geschokt door de inbraak, ook wanhopig en gefrustreerd door het gebrek aan medewerking en het van kastje naar de muur sturen.
Dit laatste trekken zij helemaal niet, terwijl er zoveel te regelen valt en zoveel verlies aan dierbare spullen te verwerken valt. Mevrouw Schreuder is inmiddels helemaal overstuur,wanhopig en tot weinig meer uinstaat door alle tegenwerking. Vandaar dat ik (moeder van de gedupeerde) de zaken ten dele waarneem.
Zij hebben inmiddels hulp van slachtofferhulp.
Zij hebben veel materiële en emotionele schade geleden.
Zij kunnen elke hulp / cent goed gebruiken.
Zij zijn van mening dat zij recht hebben op de vergoeding van de sloten via de opstalverzekering die bij de VVE loopt.

Desired solution:

Het tonen van compassie en medeleven met de gedupeerden.

De vergoeding van de gemaakte kosten om de sloten te vervangen. Zij willen hiervoor een kopie van de rekening sturen, maar niet het origineel, omdat zij door de geschetste gang van zaken wantrouwig zijn geworden.

Het sluiten van het tuinhek met een goed slot, waardoor inbrekers minder gemakkelijk hun gang kunnen gaan. En wellicht is het een goed idee dat de eigenaren over een sleutel daarvan kunnen beschikken.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted a tweet about your new complaint about Woonstad Rotterdam

Message from from Klacht.nl

11 years ago - We have posted reminder on Twitter to remind Woonstad Rotterdam to pickup complaint

All complaints of