Complaint: Zeer slecht retour beleid

user-218344 on 15 December 2013 about xxl-shop.nl in category Mode

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb ruim een maand geleden een sanei tablet van Xxl shop gehad die niet werkte. Ik heb deze tablet binnen 3 dagen retour gestuurd en de 4e dag hadden zij hem binnen.
De tablet was nieuw en er zaten geen gebruikers sporen op. Ze hadden niets meer laten horen. Tot ik 2 weken later contact zocht met ze. Toen vermelden ze dat ze het sowieso zouden regelen binnen de 30 dagen termijn.
Die zijn a.s dinsdag verstreken. En nu weer contact gezocht met ze en nu komen ze ermee dat de tablet krasjes had aan de achterkant ´´die er dan apontaan opgekomen zouden zijn´´ en ze hem opgestuurd hebben naar China. De reden dat de tablet terug gestuurt is is dat hij helemaal niet aan ging na dat hij voor het eerst uit is geweest.

Maar het zou nu op de valreep langer gaan duren dan die wettelijke vastgestelde termijn van 30 dagen.

Ook houden zij zich niet aan de andere regels die gelden bij kopen op afstand en aan de 7 dagen niet goed terug regel. Ze misleiden de klant met mooie praatjes op hun web site maar leveren producten die niet werken. En vervolgens rekenen ze administratie kosten als je een product retour zend en brengen ze de verzendkosten die gratis zijn alsnog voor rekening. Waardoor je eigenlijk genoodzaakt bent te kiezen voor ruilen.

Denk eerst 3 keer na en bekijk eens andere webwinkels zoals die van mediamarkt bijv voordat je besluit bij Xxl shop te kopen en lees je in over kopen op afstand.

Desired solution:

Binnen snelle tijd een werkende sanei tablet met de software die op de site van XXL shop beschreven staat. Eigenlijk liever mijn volledige aankoop bedrag terug.
Ze moeten ophouden met mensen aan het lijntje houden zo ga je niet met je klanten om.
Ik wil zo snel mogelijk van ze af zijn.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to xxl-shop.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by xxl-shop.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by xxl-shop.nl

Message from from Klacht.nl

10 years ago - User added a review about the solution that xxl-shop.nl posted

Responded on 17 December 2013 at 20:17

De oplossing is er nog niet.
xxlshop blijft erbij dat ik akkoord moet gaan met de reparatie van het toestel.
Even los van hoe lang ik nu al wacht op de juiste oplossing staat hier o.a beschreven dat ik niet akkoord hoef te gaan met reparatie.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Dead_on_arrival

Daarbij heeft bedrijf mij in een mail toegezecht op 18 november dat het vanzelfsprekend geen probleem is om het toestel te vervangen.

Daar kunnen ze dan niet op zondag 15 December op terug komen.

xxl-shop.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij zijn door klant bedeigd/gechanteerd dat er zo snel zo snel mogelijk een nieuw exemplaar opgestuurd dient te worden anders komt er een rechtszaak.
Door de december maand duurt het retour proces helaas langer als normaal. Uw tablet hebben wij reeds ontvangen en tevens reeds in behandeling genomen.
Er is al aangegeven dat de tablet op onze kosten gemaakt gaat worden, voor ons onduidelijk waarom u ondanks onze service toch een klacht opent.

Met vriendelijke groeten,

Het xxl-shop.nl team

All complaints of