Complaint: aanhoudende zaak

user-202087 on 01 October 2013 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

De voorstelling van zaken in de email vanuit Youfone hieronder is niet juist. Youfone geeft aan dat ik niet had hoeven bellen vanuit Vladivostok om het probleem dat is ontstaan door Youfone op te lossen. enkele minuten voordat ik mij genoodzaak zag om u te bellen ontving ik van u geen reactie op mijn laatste tickets maar een email waarin mij werd gesommeerd het bedrag van de foute factuur alsnog te betalen, met dreiging van bijkomende kosten en bovendien (!) een onmiddelijk afsluiten van mijn nummer. Op dat moment heb ik de telefoon gepakt, wetende dat de kosten ca. 5 euro per minuut zijn, en de klantenservice gebeld om de situatie persoonlijk aan de kaak te stellen. Tijdens dat telefoongesprek is mij gevraagd naar mijn visie en n.a.v. deze visie ben ik 2 keer lang in de wacht gezet. Het gesprek eindigde met de mededeling dat mijn nummer niet zou worden afgesloten. Ik heb toen met klem aangegeven dat ik niet bereid ben om de kosten te betalen voor dat telefoongesprek. Ook ben ik niet bereid om de kosten te betalen voor een Ideal betaling, los van het feit dat het bedrag dat jullie crediteren lager is dan dit moet zijn.

Desired solution:

Youfone eindigd een rustige en foutloze periode van abonnementschap door mijn verlenging foutief uit te voeren. Hierbij hoort het opmaken van een veels ´te hoge´ rekening die bovendien wordt geincasseerd. Deze incasso laat ik direct ongedaan maken door de incasso op te heffen en mijn bank opdracht te geven het bedrag terug te storten. Op dat moment worden mijn tickets en klachten vaag en niet afdoende behandeld, wordt er uiteindelijk een credit opgemaakt die niet voldoende is en wordt zelfs daarna nog medegedeeld dat mijn nummer wordt afgesloten. Vervolgens worden de kosten voor mijn oproep vanuit het buitenland in rekening gebracht (5 minuten per minuut waarvan ca. 15 min. in de wacht). Als slagroom op de taart staat er bij gesprekskosten vanuit de rest van de wereld naar nederland nu een gespreksduur van 1 uur en 4 minuten (?) met een kostenplaatje van bijna 300 euro.

Wanneer komt het moment dat Youfone zegt: meneer de Klant, wij bieden u onze excuses aan, zullen u exact in rekening gaan brengen wat u volgens het overeengekomen contact zou moeten betalen, kwijten u vrij van alle bijkomende kosten die voortkomen door onze fout en hopen op een voortzetting van uw abonnementschap. Dat zou fijn zijn, want het eerste jaar abonnementschap was perfect. Wat er de afgelopen weken gebeurd is onjuist en niet goed. Ik weiger de consequenties van Youfone´s fout te moeten ervafen en sta er op dat u erkent dat mijn internationale oproep naar de klantenservice enkele minuten plaats had na de email waarin werd gedreigd dat mijn nummer werd afgesloten. Verder verzoek ik u naar de creditering te kijken die niet klopt. Ik ga niet akkoord met minder en ben in staat om deze zaak voor te laten komen na uw eventuele aanhoudende vorderingen. Mijn logboek houd ik bij sinds enkele tijd. Voor het eerst is mijn mening over youfone.nl hieronder unaniem ´1´.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to Youfone.nl about your complaint

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Comment by poster of the complaint

10 years ago - inmiddels per telefoon contact geweest met klantenservice. de creditering is juist opgemaakt en inmiddels is de betaling voldaan. kosten oproep klantenservice vanuit vladivostok ter voorkomen afsluiten nummer zal klant niet gaan betalen. youfone neemt verzoek in oktober in behandeling.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Wij zullen telefonisch contact opnemen met de klant om de situatie op te heldere.

All complaints of