Complaint: Kosten ten onrechte in rekening gebracht en gebrekkige communicatie

user-76249 on 25 December 2011 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In de zomer van 2011 heeft Youfone het bedrijf Call for Care overgenomen. En zo ook mijn abonnement. Tijdens dit overname-traject zijn bij mij SIM kosten in rekening gebracht ad € 19,95. Ik heb hierover telefonisch contact gehad met de helpdesk en zij bevestigde mij dat dit bij heel veel abonnementen verkeerd was gegaan en dat het zou worden hersteld; ik zou de kosten weer vergoed krijgen.
En toen begon de ellende. Want deze kosten kreeg ik niet vergoed. Bellen met Youfone kost geld, mailen naar deze organisatie kan niet dus ik heb een contactformulier ingevuld op de site. Vervolgens kreeg ik een antwoord wat helemaal niet aansloot op mijn vraag. Om een lang verhaal kort te maken: reageren op de antwoorden van Youfone kan niet. Dan moet je opnieuw een contactformulier invullen en uit de antwoorden van Youfone blijkt dat ze dan niet snappen waar je het over hebt. Ik heb dan ook besloten om het ten onrechte geïncasseerde bedrag terug te laten boeken op m’n rekening omdat ik bang was dat ik anders de ten onrechte betaalde kosten nooit terug zou krijgen. Vervolgens ontving ik een vervelende mail van Direct Pay Services met het verzoek om alsnog de factuur inclusief de kosten die ik vergoed zou krijgen! En ook nog ‘s verhoogd met administratiekosten ad € 7,50. Vervolgens heb ik de helpdesk gebeld en gerefereerd aan de eerdere toezegging dat ik de kosten vergoed zou krijgen. Waarom moet ik dan alsnog deze kosten betalen?
Zij adviseerde mij wel de gehele factuur van Direct Pay Services te betalen en dat heb ik dan ook alsnog gedaan. Zij zou ervoor zorgen dat mijn rekening alsnog gecrediteerd zou worden. En vanaf dat moment zijn de daarop volgende facturen een chaos van diverse kosten. maar nog steeds heb ik mijn geld niet terug!
Youfone wil mijn klacht alleen in behandeling nemen als ik een brief stuur en dat heb ik dan ook begin december gedaan. Helaas heb ik tot op heden nog steeds geen reactie mogen ontvangen op mijn klachtenbrief. Ondertussen blijf ik maar contactformulieren aanmaken op de site omdat ik inmiddels weer voor andere kosten ben belast namelijk het deblokkeren van een SIM-kaart. Ik weet van niets! Mijn SIM is niet gedeblokkeerd. Ook heb ik de ten onrechte betaalde SIM koten nog steeds niet terug gekregen. Uiteraard heb ik ook verzocht om de betaalde administratiekosten ad € 7,50 aan Direct Pay Services vergoed te krijgen maar hier krijg ik ook geen enkele reactie op.
Ze maken er echt een rommeltje van en ik heb geen vertrouwen in een goede afloop. Ik hou de data van incasso’s goed in de gaten en zal op het laatste mogelijke moment alsnog de diverse bedragen laten terugboeken door de bank als ik dan nog geen passende oplossing heb gekregen.

Desired solution:

Het daadwerkelijk crediteren van mijn rekening voor de volgende bedragen (en dus niet alleen een toezegging!):
€ 19,95 SIM kosten
€ 7,95 administratiekosten
€ 20,95 deblokkeringskosten SIM

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Responded on 02 January 2012 at 19:22

De oplossing van Youfone is: stuurt u uw klacht naar het volgende emailadres: info@youfone.nl! Ik heb eerder op hun verzoek een klachtenbrief gestuurd! En daarop krijg ik geen enkele reactie. Dus waarom dan wel als ik nu een mail stuur?? Verder gaan ze inhoudelijk niet op mijn klacht dus er geen sprake van een oplossing.

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Vermeld dat emailcontact gewoon mogelijk is en verder met de klant opgepakt.

All complaints of