Complaint: ongewenste data

user-68059 on 12 December 2011 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik had afgesproken geen mobiel internet te willen gebruiken. Youfone installeert toch het accespoint op mijn telefoon. de telefoon gaat het net op (terwijl ik slaap) en er wordt data gebruikt buiten een bundel. Erg duur. Ik heb er niets aan en ik wilde het niet, maar heb inmiddels wel al 60 euro data betaald, en heb een factuur liggen met nog eens 11 euro ongevraagde data. Abonnement met automatisch incasso is dus te gevaarlijk, je weet niet wat er afgeschreven gaat worden. Youfone kan mijn rekening plunderen zonder dat ik enig recht heb. We moeten dus prepaid. Ik vraag youfone om een afkoopvoorstel. Ik ontvang een voorstel met meer abonnementskosten dan aanvankelijk was afgesproken (eerste jaar 2,50), bovendien moet ik de eerste twee maanden, die ik dus al had betaald, nog maar een keer betalen, plus de 60 euro ongewenste data. Totaal meer dan 200 euro. Ik protesteer, Telecombinatie benadert youfone om een schappelijke regeling voor mij te bewerkstelligen, en krijgt nul op het request. Telecombinatie laat mij weten dat ze het erg vervelend voor mij vinden, maar dat ze niets meer voor me kunnen doen. Vervolgens ontvang ik bericht (email 23-11) dat youfone afziet van de afkoopsom, maar dat ik incassokosten moet betalen. Wat die incassokosten zijn is voor mij niet te achterhalen. Directpay, aan wie ik onder protest al 66,69 euro had betaald, zegt dat er helemaal geen incassokosten zijn. Vervolgens ontvang ik een factuur van youfone voor de meer dan 200 euro minus 66,69. Men factureert maar raak bij youfone, geen structuur in te ontdekken. Als ik youfone kon vertrouwen wilde ik best een abonnement. Maar het vertrouwens is volstrekt weg ! Automatisch incasso kan ik niet toestaan, dus bij youfone kan ik niet terecht. Inmiddels bellen we AH prepaid ! Ik hoop dat mijn financiele schade blijft bij de 70 euro ongewenste data, en niet nog verder uit de hand loopt. Graag ontvang ik een redelijke doordachte reactie van youfone. met groet Rik Scholten

Desired solution:

Als de schade beperkt blijft tot 70 euro ongewenste data lik ik mijn wonden en haak ik af !

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

afgehandeld met de klant

All complaints of