Complaint: ongewenste data download zonder abonnement en waarschuwingen vooraf

user-74986 on 17 January 2012 about Youfone.nl in category Alles-in-1, Mobiele Telefonie

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Mijn Happybel free abonnenment heb ik afgesloten zonder Mobiel internet bundel .
Nu blijkt dat mijn nieuwe smartphone ongezien,ongewenst en zonder melding vooraf toch internet contact kon krijgen via APN.
Youfone sluit de internetverbinding ondanks dat Ik geen internet abonnement heb dus niet af.
Hierdoor was het mogelijk dat mijn mobiel , zonder het geringste vermoeden en zonder waarschuwing, veel data download a 2 Euro per MB.
Mijn telefoon was plotseling geblokkeerd nadat de kosten waren opgelopen tot 296 Euro.
Ongelofelijk dat je zonder internet abonnement en zonder waarschuwing vooraf automatisch grote hoeveelheden data gedownload worden waardoor je met gigantische kosten wordt
geconfronteerd…………296 Euro!!!!!!!!!’
Youfone heeft inmiddels een regeling aangeboden waarbij slechts 50 procent van het rekeningbedrag wordt kwijtgescholden.
Er is reeds jurisprudentie, referentie LJN BQ4867, Rechtbank Rotterdam, 369519 / HA ZA 10-3768 .
Valt overigens op dat zodra youfone eenzijdig een voorstel doet dit kwalificeert als “klacht opgelost”.
De gemaakte download kosten zijn ,ondanks het lopende voorstel, reeds van mijn rekening afgeschreven.

Desired solution:

Kwijtschelding van de ongewenste download kosten en het kostenloos deblokkeren van mijn sim.
Indien dit niet mogelijk is zal ik een dagvaarding overwegen waarbij alle extra gemaakte kosten in de vordering zullen worden opgenomen.

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is picked up by Youfone.nl

Message from from Klacht.nl

12 years ago - Complaint is solved by Youfone.nl

Youfone.nl

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Direct contact opgenomen met de klant.

All complaints of