My complaint:
Al enige jaren heb ik een abonnement bij Youfone (contract sinds 20-01-2009) Dat is en was een happybel 50 abonnement. Dit abonnement bestaat op dit moment niet meer
Begin september heb ik via internet een internetbundel toegevoegd. Omdat onduidelijk was wanneer dit abonnement in zou gaan (op de website stond 01-01-0001) heb ik gebeld en werd mij gemeld dat verlengingen op de eerste van de nieuwe maand in zouden gaan (dus 1-20-2013) maar nieuwe onderdelen (zoals de internetbundel) zouden direct ingaan. Ook werd gemeld dat de onjuiste datum intern gemeld zou worden en hersteld zou worden. Op de website staat (dit heb ik vandaag voor het eerste gezien) nu als ingangsdatum 1-10-2013.
Met de wetenschap dat mijn internetabonnement direct geactiveerd was heb ik mijn internetbundel de afgelopen periode gebruikt . Vandaag heb ik een e-mail bericht gekregen dat ik voor € 82,- aan data zonder bundel heb verbruikt en dat het dataverkeer is stopgezet.
Telefonische navraag levert op dat mijn internetbundel abonnement inderdaad pas ingaat op 1-10-2013. Op de website staat de tekst ”Indien er gekozen wordt voor verlengen, dan gaat het abonnement pas in op de eerste dag van de nieuwe kalendermaand en gelden hiervoor de huidige actietarieven.” Wat mij betreft is er geen sprake van verlenging omdat mijn internetbundel nieuw is. Bovendien heb ik dat begin september expliciet aan een helpdeskmedewerker gevraagd.
De algemene voorwaarden van Youfone vermelden het volgende:
“Wijzigingen in Hoofdabonnementen en Additionele Abonnementen gaan in op de 1ste van de komende maand nadat een bevestiging hiervan door Youfone aan de klant is verstuurd.”
Uiteindelijk komt het op deze algemene voorwaarden neer denk ik. Ik heb echter GEEN bevestiging gekregen dat mijn internetabonnement (additioneel abonnement) op 1 oktober zou ingaan.
Ik wil dan ook protesteren tegen de rekening die mij wordt voorgesteld (= € 1,50 per MB) omdat ik van de helpdeskmedewerker en door de melding op de website op het verkeerde spoor ben gezet en omdat ik geen bevestiging heb ontvangen van de ingangsdatum van mijn abonnement. Als bijlage vindt u de gesprekken die ik begin september over het abonnement heb gehad. De gesprekken zijn opgenomen dus kunt de toezegging van de helpdeskmedewerker terugluisteren.
Desired solution:
Ik wil niet betalen voor iets waar ik niet om heb gevraagd nl. dure MB's buiten een bundel. Als het abonnement ingaat op 1-10-2013 verwacht ik dat ik voor die tijd geen gebruik kan maken van een dataverbinding.
Ik wil graag dat de kosten die nu in rekening worden gebracht verrekend worden via het bundeltarief.