My complaint:
Na tweemaal telefonisch contact met youfone werd eindelijk mijn simonly kaart op 29 augustus geleverd (4 dagen na afgesproken datum.Op 30 augustus heb ik mijn nieuwe simkaart geactiveerd (50 belmin/sms, 1000Mb data. Volgens telefonische info van youfone op 30 augustus om 0.03uur ‘s nachts. Terwijl ik dat later overdag heb gedaan, mogelijk om 12.03 uur ‘s middags, dat weet ik niet meer. Zonder dat ik mijn toestel heb gebruikt werd er ‘s nachts op 30 augustus tussen 1.15 en 3.00 uur in totaal 200 Mb data verbruikt. Hierdoor kwam ik ca. 150 Mb boven mijn bundel en moet ik nu 15 euro bij betalen.
Bij andere providers (Vodafone en T-Mobile) heb ik nooit dergelijke problemen gehad.
2.Zet mijn telefoon altijd op wifimodus, indien wifi aanwezig is, b.v. thuis (ook GPS is uitgeschakeld).Gebeld met youfone. Daar werd mij verteld dat wanneer het wifisignaal uitvalt ik dan weer automatisch verbonden ben met het mobiele netwerk (m.i. niet mogelijk).Dit is nieuw voor mij. Hier heeft youfone mij vooraf niet over geïnformeerd (wettelijke zorgplicht?). Ook bij andere providers nooit bij de hand gehad.
Desired solution:
Ik wil gewoon het abonnementsgeld betalen a 12 euro per maand. Dus het teveel gefactureerde over augustus gecrediteerd bij volgende factuur. Ook de ten onrechte bijgepluste BTW, waar ik telefonisch contact over heb gehad, wordt dan gecrediteerd.
N.B. voor september kan ik in de lopende kosten zien dat de internetbundel van 1000 Mb alweer verbruikt is.
Ik vertrouw deze provider niet.