My complaint:
Bestelling 1: kinderschoen maat 22 besteld, geleverd maat 38;
Bestelling 2: kinderschoen maat 22 besteld, geleverd maat 38;
Bestelling 3: kinderlaars maat 23 besteld, geleverd maat 38 2/3;
3 bestellingen, 3 x achter elkaar foutief geleverd.
Bestelling 4 en 5 zijn nog onderweg (want ik blijf proberen), ik ben benieuwd. En het betreft hier steeds weer een andere schoen en dus niet dezelfde.
Actie van Zalando: ze stellen een onderzoek in waarom het fout gaat. Daar moet ik 2 weken op wachten. Nu, zolang wil ik niet wachten, dus op advies van Zalando bestel ik opnieuw, maar dan een andere schoen. Alleen blijft het fout gaan. Wat ik ook bestel, ik krijg alleen maar maat 38 geleverd ipv 22 / 23.
Ik heb nu maar een soort schoen besteld welke niet bestaat in groteren maten, om zodoende het proces maar te forceren richting de goede maat.
De firma Zalando heeft haar proces helemaal niet op orde. Dat betekent dat ik al anderhalve week probeer schoenen te krijgen in de juiste maat, maar nog steeds zonder resultaat. Dat betekent ook dat ik inmiddels al 5 paar (!) niet de goedkoopste schoenen betaald heb, nog niets terug heb en zelfs nog geen schoenen heb.
Dat bovenop de hopeloos ouderwetse retourprocedure waarbij je een retourbon zelf moet uitprinten (in het iPad tijdperk hebben wij helemaal geen behoefte meer aan een printer thuis en die is dus ook al ruim een jaar de deur uit). Onhandig dus. Kleine moeite, maar wel reuze klantvriendelijk zou zijn als Zalando gewoon de retourbon in de form van sticker al meteen bij de bestelling doet. Als je op 5 bestellingen toch al zeker 3 keer moet retourneren (en misschien vaker) is alles wat het retour proces vergemakkelijkt mooi meegenomen. Het kost me al veel meer tijd dan me lief is.
Desired solution:
Gewoon de bestelde maat leveren. Misschien toch maar een extra controle in het verzend magazijn aan de hand van de bon? (Daar staat immers wel de juiste (bestelde) maat op.
En...
Retour etiket meteen op de order bon meenemen, zodat de klant niet zelf hoeft te gaan printen.