Complaint: Zalando levert beschadigde producten – levert geen service en schakelt onterecht incassobureau in

user-86089 on 17 February 2012 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Prachtige schoenen besteld bij Zalando op acceptgiro -> Schoenen worden beschadigd geleverd -> Keurig Zalando gebeld en zoals afgesproken foto’s gemaakt van de schoenen en deze doorgestuurd. -> Er worden 2 opties geboden: 1. De schoenen terugsturen 2. 10% korting. ->

!! Let wel dat als je eenmalig een bestelling via acceptgiro hebt geplaatst, je dit niet nogmaals kunt doen bij Zalando. Dit zou dus betekenen dat als ik de schoenen nogmaals had willen bestellen, ik dit vooraf had moeten betalen en gezien het feit dat ze de eerste keer al niet in staat waren de schoenen zonder beschadiging te leveren, ga ik ze geen geld in handen geven, voordat ik onbeschadigde kwaliteitsproducten in handen heb !!

Telefonisch contact gelegd om deze opties tegen te spreken. Naar mijn mening dient Zalando de schoenen om te ruilen indien zij niet in staat zijn om deze in goede staat te leveren. Ik vind dat ze mij het probleem in de schoenen schuiven doordat ik zelf de schoenen moet terugsturen, op mijn geld moet wachten om vervolgens maar te hopen dat de schoenen nog niet zijn uitverkocht. En 10% korting, oftewel 16 euro korting op een paar schoenen van €160,00 stelt in mijn beleving niets voor. Ik heb liever hele schoenen voor het hele bedrag.

Vervolgens via email geprobeerd om te corresponderen om iets anders te regelen. Zalando wil geen kant op. Alleen die 2 opties. -> Krijg vervolgens geen reactie meer op mijn emails -> Schakel winkel waarborg keurmerk in -> Krijg op mijn eerstvolgende 3 emails geen reactie -> Op de 4e email ontvang ik eindelijk antwoord met exact dezelfde opties als voorheen -> Vervolgens ontvang ik een laatste aanmaning, ben op dat moment nog zo boos, dat ik in staat ben ze voor de rechter te slepen. Maar besluit na een week dat ze mijn energie niet waard zijn en betaal het bedrag min die 16 euro korting ->

Ontvang vervolgens 2 maanden later doodleuk een brief van Arvato incassobureau het volgende:

Hoofdsom €15,95
Rente €0,11
Dossierkosten: €25,00
Incassokosten: €37,00
——————————
Totaalbedrag €78,06

Of ik dit even binnen 10 dagen over wil maken aan het incassobureau.

Waar is Zalando in godshemelsnaam mee bezig? Ik heb een fulltime baan en spullen bestellen bij Zalando kosten je niet alleen onnodig veel geld maar is daarnaast een tweede baan waar je geld moet bijleggen.

Desired solution:

Geen enkele oplossing, want Zalando heeft niets opgelost.

Ze schuiven hun eigen problemen in de schoenen (hoe ironisch?) van hun klanten. Deze mogen het vervolgens uitzoeken tot ze te moe zijn om te vechten. Als deze dan uiteindelijk tot betaling over gaat, geeft Zalando zelfs de zaak uit handen aan een incassobureau.

Als je vervolgens Zalando belt om dit te melden, geven ze aan dat het incassobureau dit op moet lossen.

Ze verschuilen zich dus eerst achter hun policies en procedures, ook al ligt de fout bij henzelf, hun probleem is het duidelijk niet.

En vervolgens verschuilen ze zich achter een incassobureau.

De medewerkers van Zalando krijgen ook voor niets betaald, want ze kunnen net zo goed een cd'tje opzetten. Ze zijn totaal niet vriendelijk en zullen nooit afwijken van het a4-tje dat ze voor hun neus hebben liggen. Robots zonder gevoel.....

Ik houd wel van verstoppertje spelen, maar niet als de tegenpartij continue "valsspeelt". Zaken doen is zaken doen. En als je niet in staat bent om te leveren wat je belooft, dan dien je dit op te lossen, punt uit.

All complaints of