Complaint: Geen geld retour, geen reactie op vele e-mails, geen excuus en nog steeds geen geld

user-157357 on 31 January 2013 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Op 5 en 14 januari jl. heb ik keurige mails gestuurd met het verzoek mijn geld terug te storten dat ik op 28 november 2012 (!) heb overgemaakt. Het bedrag is afgeschreven voor laarzen, waarvan de levering dermate vertraagd was,dat ik de bestelling heb geannuleerd. Na een bevestiging van de annulering in december 2012, heb ik niets meer vernomen en geen geld retour ontvangen. Op mijn mails van 5 en 14 januari heb ik nooit een reactie ontvangen en mijn geld is niet teruggestort. Vervolgens heb ik op 17 januari een mail naar Zalando (niet Zalando Lounge) gestuurd en gesommeerd mijn geld terug te storten. Hierop kreeg ik NA 8 DAGEN (!!!!!) een reactie: GEEN excuus, maar de melding dat het weer doorgestuurd zou worden naar Zalando Lounge. Dat was op 25 januari. Nooit meer wat gehoord en geen geld ontvangen. Op 30 januari dus een HEEL BOOS bericht gestuurd, dat de maat nu helemaal vol is en dat ik mijn geld terug eis. Niets op gehoord.
NOG NOOIT HEB IK ZO N SLECHTE ERVARING GEHAD MET EEN BEDRIJF ALS MET ZALANDO. DIT IS ECHT NIET NORMAAL. MENSEN, GA NOOIT IN ZEE MET ZALANDO, JE BENT JE GELD KWIJT!

Desired solution:

Ik wil per ommegaande mijn geld terug en op zijn minst excuses.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Zalando

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Zalando

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Nog geen cent gezien. Het is alweer 5 dagen geleden dat ik deze klacht heb geplaatst. Nu krijg ik de melding van Zalando dat "de klacht succesvol verholpen is", het kan alleen "nog 10 (??!) dagen duren voordat zichtbaar wordt dat mijn geld is teruggestort." Vreemd. Als ik zelf geld overboek, is dat per direct zichtbaar. IK HEB DUS NOG GEEN GELD TERUG. De wettelijke terugbetalingstermijn van uiterlijk 30 dagen na intrekking van een bestelling is inmiddels ook verstreken. Kan ik nu een boete innen? DEZE KLACHT IS NOG NIET AFGEHANDELD!!!

Zalando

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw,

wij willen graag onze oprechte excuses aanbieden voor de vertraging in uw terugboeking. Helaas hebben wij te maken gehad met een technische storing in ons boekhoudkundig systeem waardoor een aantal terugbetalingen een vertraging hebben opgelopen. Wij betreuren deze situatie ten zeerste en kunnen u garanderen dat de storing is verholpen en wij uw terugbetaling succesvol hebben uitgevoerd. Het bedrag zal naar verwachting deze week weer zichtbaar zijn op uw bankrekening.

Nogmaals onze oprechte excuses voor het ongemak.

Met vriendelijke groet,

Koen de Vries,
Customer Care

All complaints of