Complaint: Geen geld terug na retourzending

user-163474 on 25 February 2013 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

In december kleding retour gestuurd, op 7 januari jl. een ontvangstbevestiging per mail gekregen met mededeling dat retour is verwerkt en geld wordt teruggestort. Nu bijna twee maanden later echter nog steeds geen geld ontvangen. Er wordt steeds een andere smoes verzonnen, maar betalingstermijn van 30 dagen is inmiddels ruim verstreken zonder dat ik mijn geld binnen heb. Als je dat als consument andersom zou doen, heb je allang incassokosten aan je broek, deze weigert Zalando nu andersom echter te betalen, eveneens de wettelijke rente en uberhaupt de hoofdsom zelf..

Desired solution:

Ik wil de 80 euro voor retourgestuurde kleding plus 40 euro buitengerechtelijke kosten en wettelijke rente ontvangen omdat Zalando de betalingstermijn van 30 dagen volgens hun eigen algemene voorwaarden ruimschoots heeft laten verstrijken

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Zalando

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Zalando

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Zalando posted

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Er wordt aangegeven dat deze klacht is opgelost, dat is voorlopig echter geenszins het geval!! Voorlopig is er slechts de belofte dat het geld zou zijn overgemaakt, maar dat is al meerdere keren beloofd, waarbij achteraf steeds op mysterieuze wijze bleek dat de betaling niet gelukt was. Dus totdat het geld op mijn rekening staat, is er helemaal nog geen oplossing. Daarbij wordt door Zalando wederom maar gereageerd op slechts een gedeelte van de klacht. Ik wil inderdaad de 80 euro voor mijn retourzending ontvangen. Maar daarnaast geef ik in mijn klacht duidelijk aan dat er een oplossing moet komen voor het feit dat de betalingstermijn van 30 dagen die Zalando zelf in de algemene voorwaarden heeft gesteld, ruimschoots is verstreken. Als consument moet je dat niet flikken, dan kun je gelijk incassokosten betalen. Andersom vindt Zalando dat zij boven de wet staat en dit niet hoeft schijnbaar. Er wordt niet eens op gereageerd en alleen gerefereerd aan de 80 euro die ik aan spullen retour heb gestuurd. Ik wil echter nog steeds dat daarnaast 40 euro buitengerechtelijke kosten en wettelijke rente vanaf 6 februari wordt betaald. Dus de klacht is absoluut niet opgelost.

Zalando

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte mevrouw Scheepers,

In verband met een technische storing in ons boekhoudkundig systeem hebben de terugbetalingen een vertraging opgelopen. Wij kunnen echter bevestigen dat het bedrag van 80,00
euro op 22 februari is overgemaakt naar uw bankrekening. Helaas is de eerdere poging om dit bedrag terug te boeken naar uw rekening niet succesvol verlopen, waarvoor onze excuses. Afhankelijk van uw bank kan het tot 6 werkdagen duren voordat dit zichtbaar is op uw rekeningafschrift. Wij hopen op uw begrip en bieden u onze oprechte verontschuldigen aan voor het ontstane ongemak en de onduidelijkheid.

Met vriendelijke groet,

Koen de Vries,
Zalando Customer Care

All complaints of