Complaint: klantonvriendelijke afhandeling

user-76040 on 23 December 2011 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb in september 4 artikelen bij ZAlando besteld en gedeeltelijk met een cadeaubon/code betaald,die geldig was tot 30 september,t.w.v. €50,00.
De kleding paste helaas niet of werd niet goed bevonden.
Ik heb het toen retour gestuurd en een artikel besteld in een andere maat,ook in september.
Omdat de bon-code ingevuld moest worden en dit bij de eerste bestelling al was gebeurt, kon ik deze bij de 2-de bestelling niet invullen.
Maar omdat de 4 artikelen retour zijn gegaan,voor 30 september,verwachte ik wel een tegoedbon terug of anders een
bedrag dat de waarde v.d. bon vertegenwoordigde.
Die kreeg ik niet dus ik was in de veronderstelling ,dat Zalando de 2-de bestelling van mijn tegoedbedrag/ bon van €50,00 had afgetrokken,omdat die bon nog in hun bezit was. (en er in principe dus nog €50,00 op mijn naam openstond)
Maar tot mijn verbazing kreeg ik een ‘laatste aanmaning’ per post(nooit eerder eentje gezien)eind oktober,
van Zalando ,om dat artikel van €49,95 te betalen.

Naar aanleiding hiervan heb ik contact opgenomen met Zalando en ze beweerden dat ze me de cadeaubon hadden gemaild…en een herinnering van betaling op 17-11-11
Ik heb echter niks ontvangen,anders had ik echt wel eerder gereageer en de bon besteed.Maar dat was in ieder geval niet hun schuld,zeiden ze maar van onze provider,upc.
Er viel helaas niet te overleggen.
In plaats hiervan dreigen met gerechtelijke vervolging via een vordering met extra bijkomende kosten ,zij zijn groot en ik ben klein,wel wetend dat weinig mensen natuurlijk daar geld voor hebben.
Alles liever dan met klanten een beetje redelijk in gesprek gaan,lijkt het wel.
En nu hebben ze dus een bon van mij t.w.v. €50,00 (want die heb ik echt niet terug gekregen)en willen daarbij
die 49,95(en niet te vergeten wat er dan nog aan kosten er bij komt! dus een duur jasje al met al).

Desired solution:

Ik denk ,dat als ze een beetje welwillend en coulant waren,ze op z'n minst hadden kunnen controleren of ik die €50,00 had gebruikt(ik laat echt niet zomaar €50,00 liggen) dus een beetje overleg over bijv.een middenweg was al klantvriendelijker geweest.
Of bijv.een v.d. artikelen v.d. 1-ste bestelling terug naar mij.(had ik in ieder geval wat gehad voor die €50,00)
Nu zou ik het een oplossing vinden dat ze die vordering intrekken en dan over die €49,95 'netjes en reëel" overleggen

En nog een tip is om zulke informatie bij de inlogpagina v.d. klant te zetten,kan die tenminste ook zien hoe de vork in de steel zit en eerder contact opnemen.

All complaints of