Complaint: Retour? Ja produkten wel maar geld niet!

user-164523 on 01 March 2013 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Bij Zalando in Januari een jas besteld. Mijn normale maat was te klein. Een maat groter besteld. Nog te klein, nou vooruit, nog een maat groter en jawel hij paste. Fijne jas.
Vorige bestellingen direct teruggestuurd, op dezelfde dag van ontvangst.
Ik wacht nu ruim 6 weken op mijn geld. Al 2 maal is mij verteld dat het geld is overgemaakt (dat duurt dan 6 werkdagen), beide keren niets ontvangen.

Na een maand breekt de onderkant van de rits af. Jas kan niet meer dicht, dit is mijn enige winterjas. Ik heb 15 jaar in de zon geleefd, dit is mijn eerste winter terug in NL. Ik. Heb. Geen. Andere. Winterjas.
Zalando’s oplossing (na 5 dagen reactie): 10% korting. Oh wat houdt Zalando van z’n standaard 10% korting … Of de jas retourneren. Ik herhaal langzaam maar duidelijk: Dit. Is. Mijn. Enige. Winterjas.
Dus waarschijnlijk de enige oplossing die ik zelf moet bedenken en uitvoeren en betalen is een nieuwe jas bestellen, betalen, deze retourneren en stilletjes zitten wachten, hopen, bidden dat ik de nu 3 bedragen ooit terugzie op mijn bankrekening.

Desired solution:

Zalando stuurt een nieuwe jas, gratis natuurlijk, DAN stuur ik met plezier de jas met kapotte rits terug. Simpel. Geen kosten.
Ik retourneer namelijk WEL binnen enkele dagen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Zalando

Message from Zalando

11 years ago - Beste, zou u misschien een klant- en/of bestelnummer kunnen doorsturen, dan kunnen wij uw klacht zo snel mogelijk oplossen. Bij voorbaad dank! Met vriendelijke groet, Koen de Vries, Zalando Customer Care

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Beste Koen, Ik heb deze nummers via het algemene email adres doorgestuurd afgelopen vrijdag en wederom heeft er een ander persoon de standaard email gestuurd. Deze ken ik inmiddels uit mijn hoofd. Dan maar via deze manier: Het bestel nummer van de jas die ik graag vervangen zie: is 10206015959062 Het bestel nummer van de 171 euro waar ik al lang op wacht is: 10206015894971 Er staat overigens op Zalando dat de retourzending succesvol is afgerond. Dat is dus niet het geval. Als u toch bezig bent, ik heb mijn (aller) laatste Zalando retourzending van de week gedaan en daarvan een deel teruggestuurd, dat nummer is 10206016094721 Ik zie graag uw reactie tegemoet. Met vriendelijke groet, M.

Message from Zalando

11 years ago - Beste M, Het spijt ons dat wij niet eerder op uw bericht hebben kunnen reageren. Aan de hand van de door u doorgegeven gegevens hebben wij de betalingen nagelopen en kunnen u mededelen dat alle betalingen op 19 februari 2013 en 4 maart 2013 naar u zijn teruggestort. In een privébericht hebben wij de details van deze betalingen doorgestuurd. U heeft ook contact gehad met de afdeling reclamaties. Wij hebben helaas niet de mogelijkheid een nieuwe jas naar u te versturen. Wel hebben wij u een tegemoetkoming voor de schade of een retourzending aangeboden. Kiest u voor de retourzending, dan krijgt u het aankoopbedrag teruggestort. Hier heeft u helaas nog geen reactie op teruggestuurd. Wij streven ernaar de retourzending zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen twee weken te verwerken. Wij willen daarbij benadrukken dat het feit dat u langer op de terugbetaling van uw retourzendingen heeft moeten wachten is ontstaan door een uitzonderlijke situatie. Deze situatie is opgelost waardoor de terugbetalingen weer naar behoren verlopen. Kiest u voor de retourzending van de jas, dan kunnen wij u tevens een kortingscode van 10,00 euro aanbieden voor een eventuele nieuwe bestelling. Wij horen dan ook graag van u of wij uw klacht via deze manier kunnen oplossen. Met vriendelijke groet, Sarah Kok Zalando Customer Care

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Zalando

Message from Zalando

11 years ago - Beste M, Wij hebben u op 25 arpil 2013 een oplossing geboden. Bij het uitblijven van een reactie gaan wij er van uit dat wij u hiermee voldoende hebben geïnformeerd en vertrouwen wij erop de klacht hiermee te hebben afgehandeld. Met vriendelijke groet, Joris de Waard Zalando Customer Care

Zalando

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Geachte M,

Wij hebben de betalingen nagelopen en kunnen u mededelen dat alle betalingen op 19 februari 2013 en 4 maart 2013 naar u zijn teruggestort. In een privébericht hebben wij de details van deze betalingen doorgestuurd.

U heeft ook contact gehad met de afdeling reclamaties. Wij hebben helaas niet de mogelijkheid een nieuwe jas naar u te versturen. Wel hebben wij u een tegemoetkoming voor de schade of een retourzending aangeboden. Kiest u voor de retourzending, dan krijgt u het aankoopbedrag teruggestort. Hier heeft u helaas nog geen reactie op teruggestuurd.

Wij streven ernaar de retourzending zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen twee weken te verwerken. Wij willen daarbij benadrukken dat het feit dat u langer op de terugbetaling van uw retourzendingen heeft moeten wachten is ontstaan door een uitzonderlijke situatie. Deze situatie is opgelost waardoor de terugbetalingen weer naar behoren verlopen.

Kiest u voor de retourzending van de jas, dan kunnen wij u tevens een kortingscode van 10,00 euro aanbieden voor een eventuele nieuwe bestelling. Wij horen dan ook graag van u of wij uw klacht via deze manier kunnen oplossen.

Met vriendelijke groet,
Joris de Waard
Zalando Customer Care

All complaints of