Complaint: Retour vermist, post Nl bon thuis en ik op vakantie

user-191824 on 01 August 2013 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Gister heb ik een 2de aanmaning van Zalando gekregen over een openstaand bedrag van een bestelling die ik op 30.5.2013 heb gemaakt. Het openstaand bedrag is voor de artikelen die ik gewoon netjes op tijd retour gestuurd heb. Volgens Zalando klantenservice is de zending echter nooit aangekomen. Nu is dit niet de eerste fout die Zalando maakt met deze bestelling. Er ontbrak namelijk eerder een artikel in het pakket dat wel op het formulier was aangegeven. Ik meteen gebeld, week later kreeg ik een formulier dat ik moest invullen en naar Zalando Berlijn sturen wat ik natuurlijk meteen deed. Vervolgens heb ik een artikel gehouden en de overigen terug gestuurd. Ik dacht dat wel alles goed zat, maar hieruit blijkt dat je toch altijd achter alles aan moet gaan! Het belachelijke is nu dat terwijl ik nooit (!!) een 1ste aanmaning heb gekregen de klantenservice zegt dat ze niks voor me kunnen doen zolang ik de bon van postnl die ik kreeg als bewijs van retour zending niet kan tonen. En dat kan ik inderdaad niet want ik zit op vakantie en de bon is thuis in Nederland. Dus ben ik nu de dupe omdat Zalando een fout (oh wacht, de 3de fout alweer) heeft gemaakt en heb ik straks een incasso achter me aanzitten als ik het bedrag van rond 170 euro niet binnen 10 dagen betaal. In de afgelopen jaren heb ik altijd graag bij Zalando bestelt altijd op tijd betaald en retour gestuurd en dan wordt je zo behandeld. Ik kan niemand aanraden om bij zo een klantonvriendelijk bedrijf te bestellen.

Desired solution:

Gezien er alleen maar fouten gebeuren (ontbrekend artikel, onbrekende 1ste aanmaning) verwacht ik ten minste dat Zalando een beetje kan inspelen op mijn situatie. Het bonnetje kan ik nu niet tonen omdat het thuis ligt en ik op vakantie zit, dat moet Zalando toch wel kunnen begrijpen en hun incasso proces even stop zetten totdat er meer duidelijkheid is. Ook kunnen zij in de tussentijd toch even zelf onderzoeken waar het pakket is gebleven. Zoals ik lees gebeurt dit soort problemen namelijk vaker en zou het niet de eerste keer zijn dat Zalando fout zat.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Zalando

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Zalando

Zalando

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

Tussen 1 en 6 augustus hebben wij via mail contact gehad met de klant. Naar aanleiding hiervan hebben wij een uitzondering gemaakt op de regel dat men een verzendbewijs moet kunnen tonen bij een retourzending waarvan men claimt dat deze verkeerd is verstuurd, zonder dat deze bij Zalando is aangekomen. Klant is op de hoogte van het feit dat het bedrag is dichtgeboekt.

All complaints of