Complaint: Schoenen

user-142343 on 16 November 2012 about Zalando in category Internetshops - Schoenen

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Ik heb voor de verjaardag van mijn vriendin schoenen besteld betreffende Ash boots van 309 euro op Zalando.nl

309 euro is voor mij een hoop geld en al helemaal voor schoenen. Mijn vriendin heeft hartstikke veel moeite gedaan om de (leren) schoenen in te lopen. Zij heeft erge last van blaren gehad. Edoch het waren haar droom schoenen dus ze bleef er op lopen totdat ze goed zaten. Na een maand kon ze eindelijk zonder plastic zakje als hulpmiddel in de schoen komen en had ze heel erg veel plezier van de schoenen. Mijn vriendin, die altijd heel erg zuinig is op haar spullen was dus extra zuinig op haar verjaardag cadeau, der droom schoenen. Na anderhalve maand komt ze er ineens achter dat er een zogeheten stud van de schoen af is. De schoenen beide bedenkt met studs heeft dus nu een open plek. Dit ging er bij mij niet in, schoenen van 309 euro en dan na anderhalve maand valt er een stud af. Helaas hebben we de stud niet meer terug kunnen vinden waarop ik een email heb gestuurd naar Zalando.
Ik heb bij zalando het probleem aangegeven en vertelde daarbij dat ik graag van zalando een stud wil ontvangen om deze er bij de schoenmaker er weer op te laten zetten. Ik wil de schoenen niet terug sturen omdat dat 1 een hele rondslomp is en 2 ze dan na terug zenden weer precies de zelfde schoenen wilt en dan weer met haar blaren zit. Uiteraard hebben wij ook een maat groter geprobeerd maar dan glijdt zij uit de schoen. Zalando heeft mij terug gemaild met het voorstel om of 31 euro op mijn rekening te storten of de schoenen te retourneren en dan krijg ik het volledige bedrag terug.
Mooie oplossing maar daar ben ik dus niet tevreden mee.

Desired solution:

Ik zou graag studds ontvangen om deze weer op de schoen te laten zetten + een kleine vergoeding hiervan.

Of ik zou minimaal 30 % van het aankoopbedrag terug willen. Liever nog 50%

Als ik namelijk zulke schoenen in de winkel zie staan en ik krijg daarop 31 euro korting omdat er een stud mist laat ik ze staan. Bij 30 % korting ga ik er over twijfelen en bij 50 % zou ik ze kopen.

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is picked up by Zalando

Message from from Klacht.nl

11 years ago - User added a review about the solution that Zalando posted

Message from Zalando

11 years ago - Beste meneer Van Straalen, Wij begrijpen dat het erg vervelend is dat een stud van de laars heeft losgelaten. Daar wij niet over losse studs beschikken is het helaas niet mogelijk u een stud toe te sturen. Om deze reden hebben wij u een optie voor retourzending of een vergoeding aangeboden. U heeft aangegeven dat het inlopen van de schoenen erg pijnlijk is geweest en wij begrijpen dat uw vriendin niet nogmaals hiervoor kiest. Het feit dat we geen losse stud kunnen nasturen en het opnieuw bestellen voor u geen optie is, maakt uw klacht een geval apart. Wij hebben uw klacht daarom nogmaals besproken en willen u bij hoge uitzondering een tegemoetkoming van 15% van de verkoopprijs aanbieden. Met uw akkoord storten wij het bedrag van 46,50 euro terug op uw rekening. Met vriendelijke groet, Sarah Kok Zalando Customer Care

Comment by poster of the complaint

11 years ago - Sarah kok, In overleg met mijn vriendin gaan wij hier mee akkoord. Zie graag het bedrag gestord worden op girorekening 8203298 tav van straalen

Message from from Klacht.nl

11 years ago - Complaint is solved by Zalando

Message from Zalando

11 years ago - Beste meneer Van Straalen, U heeft aangeven akkoord te gaan met de vergoeding van 15%. Wij hebben u daarom een e-mail gestuurd in reactie op uw e-mail van 16 november 2012 waarin wij bevestigen dat wij het bedrag van 46,50 euro hebben overgemaakt op uw rekening. Wij wensen uw vriendin nog veel plezier van de laarzen. Met vriendelijk groet, Sarah Kok Zalando Customer Care

Zalando

Responded on 25 March 2015 at 07:50

Offered solution:

De klacht van de losgelaten stud is nogmaals in behandeling genomen. Daar wij niet beschikken over losse studs is het niet mogelijk een stud na te zenden.
Bij hoge uitzondering is een nieuwe vergoeding aangeboden.

All complaints of