Complaint: Zeer slechte postbezorger en probleem oplossing

user-94574 on 14 December 2013 about PostNL in category Koeriersbedrijven en post

New complaint
In treatment
Complaint resolved
Complaint closed

My complaint:

Zo’n 20 minuten geleden is er een postbode langs gekomen bij mijn flat. De postbode vroeg of ik het pakketje kon ophalen. Maar ikzelf zit met reuma thuis en gaf aan dat dit niet mogelijk was met de vraag of hij naar boven wilde komen. De postbezorger gaf aan dat hij niet wist hoe hij moest komen. Na duidelijke uitleg kreeg ik vervolgens geen antwoord meer. Na het herhaaldelijk melden van mijn ziekte werd er nog steeds niet gereageerd. Ik heb daarna mijn vriend opgebeld die een paar deuren verder woont om het pakketje op te halen. Maar volgens hem was de postbode verdwenen.

Hiervoor diende wij een klacht in bij de klantenservice waar wij te woord werden gestaan door een vriendelijke man. Maar ondanks dat was het niet mogelijk om het pakketje nog steeds te laten bezorgen vandaag. Terwijl hij pas (tijdens het telefoongesprek) 10 minuten verder was gereden. Wat inhoudt in deze verkeersdrukte dat hij nog steeds in de buurt zou moeten zijn. De oplossing was vervolgens dat wij met het probleem bleven zitten en een dag thuis kunnen blijven omdat hij morgen pas zou komen. Met daarbij de melding als hij dan niet aankomt ik vervolgens naar een postkantoor in de buurt moet gaan (lees: we hadden ook bij de klantenservice gemeld van mijn reuma) om het pakketje op te halen.

Dit is ronduit onacceptabel en hoogstwaarschijnlijk de laatste keer dat ik de optie kies “verzenden via PostNL” dan maar extra betalen.

Desired solution:

We zouden tevreden zijn geweest wanneer de postbezorger gewoon langs kwam om het pakketje alsnog af te leveren.

Gezien dit niet meer mogelijk is, zou het helpen als mijn telefoonkosten voor het bellen vergoed worden en dit in de toekomst (mocht ik nog ooit van PostNL gebruik maken) dit niet meer zal voorkomen.
En dat er vervolgens niet meer gevraagd word \\\"Kom maar halen\\\" (Wat overigens ook niet netjes is om te zeggen) maar gewoon wordt gebracht, gezien er een lift aanwezig is.

Message from from Klacht.nl

10 years ago - We have sent an email to PostNL about your complaint

All complaints of